۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۵۵۷۹۰

وجود 25هزار نسخه چاپی با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» در کتابخانه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ بیش از 25 هزار نسخه کتب چاپی با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد.
تحولات اجتماعي و انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني رحمة الله عليه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمد مشایخی رییس اداره کتابخانه عمومی سازمان کتابخانه، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به منابع موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: منابع اطلاعاتی این کتابخانه شامل موضوعاتی همچون؛ ریشه‌ها و زمینه‌های بروز انقلاب اسلامی، رجال سیاسی دوران انقلاب، وقایع مهم انقلاب در پایتخت و سایر شهرها و مناطق ایران، اثرات و بازتاب انقلاب در منطقه، جهان اسلام و سایر کشورهای جهان، زندگینامه، خاطرات و اسناد شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در انقلاب، وقایع و اتفاقات پس از وقوع انقلاب، تشکیل دولت موقت، تشکیل اولین مجلس شورا پس از انقلاب، تشکیل نهادها و موسسات انقلابی و ... است.

وی بیان داشت: منابع مرجعی هم‌چون فرهنگ واژه‌ها و شعارهای انقلاب، روزشمار تاریخ انقلاب، کتاب شناسی توصیفی انقلاب، فهرست مقالات منتشره درباره انقلاب اسلامی به زبان انگلیسی، فهرست مقالات مطبوعات ایران درباره انقلاب در نخستین دهه انقلاب اسلامی، فرهنگ و هنر درانقلاب اسلامی از جمله آثار مهم این مجموعه ارزشمند به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که علاوه برکتب مذکور بیش از 10 هزار نسخه منابع اطلاعاتی پیرامون اندیشه‌ها و مبارزات امام خمینی(ره) ، سخن‌ها و پیام‌های تاریخی و زندگی‌نامه شخصی و سیاسی ایشان در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دسترس است، افزود: بیش از 300  عنوان کتاب چاپی نیز در ارتباط با انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اردو و.... دراین مجموعه ارزشمند به چشم می‌خورد.

مشایخی اضافه کرد: برخی از این آثار از زبان فارسی به زبان‌های دیگر ترجمه شده و برخی از سوی اندیشمندان و مورخان سایر کشورها به رشته تحریر درآمده است که در این میان نویسندگان غربی و جهان عرب تالیفات بیشتری نسبت به نویسندگان سایر کشورها داشته اند.

وی همچنین به وجود صدها عنوان کتاب پیرامون انقلاب شکوهمند اسلامی ویژه گروه سنی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در تالارهای نوجوانان و جوانان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: منابع اطلاعاتی مذکور از ناشران معتبری نظیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات تهیه و خریداری شده است./934/پ202/پ

ارسال نظرات