۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۷۹۴
آیت الله شبستری:

اقتصاد مقاومتی لازمه مقابله با تحریم‌های اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: توجه به مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی، لازمه مقابله با تحریم‌های اقتصادی روزافزون دشمنان نظام است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد ارس، با تأکید بر این‌که نیازمند عزم و همت همگانی برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان هستیم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ریشه در باورهای اصیل دینی و شیعی دارد که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

 

وی توجه به مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی را لازمه مقابله با تحریم‌های اقتصادی روزافزون دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و اصلاح زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های اقتصادی بایستی در اولویت کاری مسؤولان نظام قرار گیرد، اگر اقتصاد مقاومت به صورت صحیح عملی شود، در رفاه ملت هیچ تزلزلی رخ نخواهد داد.

 

نماینده خبرگان رهبری فعالیت منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان‌شرقی را فرصتی برای گسترش صادرات غیرنفتی شمال غرب کشور و رفع معضل بیکاری در استان دانست و تصریح کرد: توانمندی های این منطقه برای افزایش اشتغال استان قابل توجه است، هنوز ظرفیت‌های موجود در این منطقه به صورت کامل مورد توجه قرر نگرفته است.

 

آیت الله شبستری خواستار توسعه صادرات غیرنفتی و ارتقای سهم استان در این بخش شد و افزود: گسترش تولید داخلی و افزایش صادرات غیر نفتی برای عبور از تحریم های سنگین اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد از نیازهای اساسی کشور است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که منطقه آزاد ارس می تواند نقش مهمی در دستیابی اهداف نظام اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی داشته باشد، بر ساخت بیمارستان در منطقه مرزی جلفا برای درمان اتباع خارجی ورودی از جلفا تأکید کرد و گفت: با فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم در منطقه ارس می توان در توسعه گردشگری سلامت نیز موفق عمل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از تلاش های دست‌اندرکاران منطقه آزاد ارس، با اشاره به شرایط بسیار مطلوب منطقه ارس برای توسعه بخش کشاورزی گفت: با انتقال آب رودخانه ارس به دشت های گلفرج، مرند، شبستر و تبریز تحول بزرگی در فعالیت های کشاورزی ایجاد خواهد شد.

 

همچنین صادق نجفی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سخنانی به تشریح فعالیت های اقتصادی در حوزه تولید و صادرات غیرنفتی استان پرداخت و با اشاره به افزایش چشمگیر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در منطقه ارس گفت: به دنبال تبدیل منطقه آزاد ارس به یکی از قطب های مهم تولید و صادرات در کشور هستیم./935/پ202/پ

ارسال نظرات