۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۵۵۸۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

شیوه های مدیریت اقتصادی اسلام مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تأکید کرد: باید شیوه های مدیریت اقتصادی طبق روایات و احادیث از سوی مسؤولان و مدیران کشوری به کار گرفته شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مجتمع تجاری رفاهی لاله پارک تبریز با اشاره به تأکید آموزه‌های دین مبین اسلام مبنی بر کسب روزی حلال از راه‌های مشروع اظهار داشت: اسلام همواره بر خودکفایی جامعه اسلامی، ارتقای شاخص‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مسلمانان تأکید دارد.

 

وی با بیان این‌که اسلام ضمن تأکید به کسب روزی حلال، به موضوع فعالیت در حوزه های اقتصادی و رفاهی نیز توصیه های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: باید شیوه های مدیریت اقتصادی بر طبق روایات و احادیث توسط مسئولان و مدیران کشوری به کار گرفته شود.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران از جمله کشورهای اسلامی جهان است، بایستی طبق روایات دینی به فکر ساختارهای اقتصادی کشور و همچنین رفاه مردم بود، البته توسعه اقتصادی و عمرانی باید بر اساس اصول اسلامی باشد، چراکه تمام توصیه‌های دینی سعادت جامعه بشری را به دنبال دارد.

 

وی با بیان این‌که اسلام دین اعتدال است و می توان این موضوع را در راهکارهای سفارش شده در ایجاد توازن میان جنبه های مادی و معنوی مشاهده کرد، افزود: در دینی که تاکید فراوانی به تقویت اقتصاد در کنار ارتقای جنبه های معنوی و انسانی شده، می توان شاهد تقویت ساختاری های اقتصادی کشور بود.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از همین آرمان ها و دستورالعمل های اسلامی است، گفت: نظام اسلامی ایران در کنار حفظ کرامت اسلامی و توجه به ارزش های معنوی اهتمام ویژه ای نیز به گسترش عمران و آبادانی کشور دارد، البته باید راهکارهای اصولی اسلام در مدیریت جامعه بیش از پیش به کار گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران در 34 سال گذشته اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده که باید قدرشناس این موفقیت‌ها بود، هر کس این پیشرفت ها را انکار کند بی انصافی کرده است.

 

وی با بیان این‌که توسعه عمرانی کشور قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست، گفت: تا قبل از انقلاب هیچ فعالیت مهم عمرانی در داخل کشور صورت نگرفته بود، اما امروز شاهدیم که تحولات عمرانی بزرگی در شهرها و حتی روستاهای کشور رخ می دهد، اگر با دید انصاف بنگریم، خواهیم یافت که پیشرفت های عمرانی کنونی کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست./935/پ202/س

ارسال نظرات