۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۸۲۲

همایش ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف از برگزاری همایش ترویج فرهنگ وقف با تعیین شش محور اساسی در آینده نزدیک خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد رفعتي، رييس کميته علمي نشست مقدماتي ترويج فرهنگ وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت‌الاسلام محمد رفعتی، رییس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف در نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، گفت:  انقلاب اسلامی ایران دارای آثار و برکات فراوانی بود که یکی از آن‌ها احیای صدقه جاریه(وقف) است.
وی با اشاره به این که حضرت علی(ع) نخستین احیاگر وقف بود، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب که معمولا مورد غفلت واقع می‌شود احیای وقف است که باید در دهه فجر بیش از گذشته به آن پرداخته شود.
رییس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: این کمیته در شش محور از اساتید و فضلای حوزوی دعوت به نگارش مقاله کرده است و محورهای همایش ترویج فرهنگ وقف به همه حوزه‌ها اعلام شده تا گامی در راستای ترویج علمی وقف صورت گیرد.
وی وقف و مبانی آن، وقف و حوزه‌های علمیه، فرهنگ وقف، وقف در طول تاریخ، آثار و کارکردهای وقف و مسائل جدید وقف را از محورهای شش‌گانه همایش برشمرد.
حجت‌الاسلام رفعتی وقف و حوزه‌های علمیه را یکی از محورهای اساسی همایش به شمار آورد و گفت: در این محور سعی شده جایگاه حوزه‌ها، دیدگاه امام راحل، نظرات رهبر معظم انقلاب، وقف در سیره علما و مراجع و نیز نقش موقوفات برای حوزه‌های علمیه مورد بررسی علمی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: وقف در مسائل جدید و ابزارهای جدید مالی، فروش و تبدیل به احسن وقف، نقش ولایت فقیه در امر وقف و سایر پیشنهاداتی که مدیریت حوزه‌های علمیه آن را مورد تاکید قرار داده‌اند از جمله موضوعاتی هستند که کارشناسان و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
رییس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف  با بیان این‌که مهندسی فرهنگ وقف، وقف در عصر غیبت و تعیین اولویت‌ها و ضرورت‌ها در وقف از دیگر موضوعات فراخوان همایش هستند، اظهار داشت: آثار و کارکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی وقف نیز در بخش دیگر فراخوان شده‌اند.
وی 31 خردادماه سال آینده را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش عنوان کرد و افزود: مقالات برگزیده در سه سطح مورد تشویق قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام رفعتی در پایان با اشاره به این که به نفرات اول تا سوم مقالات در هر سطح هدایایی اختصاص داده می‌شود، ابراز داشت: در نظر داریم با استفاده از مطالب این مقالات دانشنامه جامع وقف را تدوین کنیم./907/پ202/پ
ارسال نظرات