۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۵۵۸۵۵
سخنگوی جبهه پایداری:

مسؤولان به جای تخاصم با یکدیگر به فکر حل مشکلات باشند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جبهه پایداری اظهار داشت: در فضای نبرد میان ما و دشمن، مسؤولان به جای این که با تدابیر خود کشور را محافظت کنند متاسفانه بخشی از تلاش خود را صرف تخاصم با یکدیگر صرف می‌کنند.
دکتر کامران باقري لنکراني، سخنگوي جبهه پايداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر کامران باقری لنکرانی،سخنگوی جبهه پایداری، در مراسمی که ‎شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء و  ‎در مسجد حضرت زینب(س) بلوار فردوس صادقیه صورت گرفت، ابراز داشت: دستوری که قرآن کریم درسوره ابراهیم و در بزرگداشت ایام الله داده است، این است که ایامی با اتفاقات مهم که خاطره اش در اذهان باقی مانده است فرصت مطلوبی برای تذکر است و دهه فجر انقلاب اسلامی هم که با پیروزی انقلاب اسلامی مزین است فرصتی است که نگاهی بیاندازیم به آنچه گذشت و از آن برای آینده درس بگیریم.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در ایامی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد بسیار به این نکته تأکید میکردند که ما این انقلاب را برای دفاع از مکتب الهی و انسان سازی انجام دادیم و مشی ما در جریان انقلاب اسلامی این بود که انسان ها را مستحکم کند و نسبت به اطراف بصیرشان سازد.

 

سخنگوی جبهه پایداری بیان داشت: امام (ره) تأکیدشان بر این بود که ما اگر با شاه مبارزه می کنیم به خاطر ظلم و ستمی و مشی است که اجرا می کند مخالفیم، این بیانگر آن است که ما در موضع گیری های اجتماعی نگاه مان در جنبه های منفی و مثبت افراد نباشد.

 

وی اضافه کرد: درس امام(ره) این بود که دید مردم را از افراد به سوی مبناها کشاند و فرمودند اگر با ظالم مخالفت می کنید معیارتان مخالفت با شخص نباشد و اگر هم کسی را تأیید می کنید از باب موافق بودن با اصول و مبانی او باشد.

 

باقری لنکرانی اشاره کرد: دشمن از چند ماه اخیر از برنامه‎ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که درصدد است تا انتخابات را به چالشی برای انقلاب اسلامی ایران تبدیل کند.

 

وی اشاره کرد: ما باید هوشیار باشیم تا دشمنان نتوانند به کشور صدمه ای بزنند حتی اگر آنها لبخندی هم بزنند ما باید مراقب آن ها باشیم، در این بین هم عده ای خنده های دشمنان را باور کرده و به برنامه های تند پشت این لبخند ها توجه نمی کنند.

 

وی افزود: در فضای نبردی میان ما و دشمن، مسؤولان به جای این که با تدابیرخود کشور را محافظت کنند بخشی از تلاش خود را صرف تخاصم با یکدیگر صرف می‌کنند که این صفت در قرآن کریم از آن به عنوان صفت اهل جهنم نام برده شده است.

 

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: اگر من جای کسانی بودم که واقعه تلخ یکشنبه اخیر را رقم زدند توبه میکردم و به جای کفاره اش هم سعی میکردم با خدمت بیشتر و تلاش مشکلات مردم را برطرف کنم.

 

 وی افزود: با نگاهی به از این قبیل اتفاقات، خواهیم دید که دو طرف تخاصم مقصرند و این نوع درگیری هم بیشتر شبیه اختلافات خانوادگی است که اگر یکی از طرفین کوتاه نیاید قضیه به جنجال میکشد.

 

دکتر باقری لنکرانی تصریح کرد: امام(ره) به ما یاد دادند که انسان ها را بسنجیم نه این که خود را در دامان آنها اسیر کنیم.

 

وی ابراز داشت: اگر یک جامعه ای دچار بی عدالتی شود و فاصله طبقانی در آن زیاد شود در این جامعه طبقه محروم و ثروتمند دچار مشکل میشوند و این یکی از مشخصههای جوامعی است که در آن فاصله طبقاتی وجود دارد،از این رو اگر ما بخواهیم در این موضوع برای کشورمان گامی برداریم حتماٌ باید جهت گیری ما در سمت و سوی کاهش فاصله طبقاتی باشد که این مطلوب اسلام عزیز است.

 

سخنگوی جبهه پایداری تأکید کرد: عده ای در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور میگویند که فضایی را برای فعالیت سرمایه گذاران کشور فراهم کنیم این درحالی است که اقتصاد مردمی مطلوب آن است که فرصت برابر برای همه مردم فراهم کنیم تا همه بتوانند در این فضا حضور پیدا کنند.

 

وی در پایان به درس بزرگ امام خمینی(ره) به مردم اشاره و تصریح کرد: درس بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب به ما این بود که خود را در چارچوب افراد اسیر نکنیم و این اصلی برای ماندگاری مکتب ما است.957/پ202/ج

 

ارسال نظرات