۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۵۵۸۷۷

چند خبر از اداره اوقاف خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی، برپایی نمایشگاه ما می‌توانیم و دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از جدیدترین فعالیت‌های اداره اوقاف خراسان جنوبی است.
وقف

حجت‌الاسلام گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی در ایام عید خبر داد و گفت: سال گذشته 650 هزار نفر در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه استان خراسان‌ جنوبی حضور داشتند.

 

وی از اجرای طرح میقات‌الرضا(ع) در سطح شش بقعه استان که در مسیر مشهد قرار داشته و یک کیلومتر تا جاده اصلی فاصله دارند، خبر داد و گفت: امکانات ویژه‌ای در این بقاع برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم شده و مراسم ویژه تحویل سال نیز در سطح بقاع شاخص استان برگزار می‌شود، همچنین در طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه استان روحانی مستقر می‌شود تا ضمن برقراری ارتباط با مسافران به سؤالات شرعی مسافران پاسخ دهد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان مسافران و زائران نوروزی خبر داد و یادآورشد: در برخی از بقاع استان باید امکاناتی از جمله چادر برای اسکان زائران فراهم شود که در این راستا نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر است.

 

ثبت یک وقف جدید به ارزش 300 میلیون تومان در بیرجند

 

وی همچنین از ثبت یک وقف جدید به ارزش 300 میلیون تومان در بیرجند خبر داد و گفت: این موقوفه شامل یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان پرستار شهر بیرجند است که در راستای روضه خوانی حضرت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در بیرجند وقف شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: این موقوفه را رضا شهریاری و همسرش خدیجه صادقی وقف کرده‌اند که با ثبت این وقف تعداد موقوفات خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری به 77 مورد رسیده است.

 

موقوفه مدرسه علمیه سلطان محمد بزرگترین موقوفه شهرستان قاین

 

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت: موقوفه مدرسه علمیه سلطان محمد با دارا بودن 140 رقبه، بزرگترین موقوفه شهرستان قاین است.

 

وی با بیان این‌که موقوفه علی شعبان شامل 10 دقیقه آب و اراضی نیز کوچک‌ترین موقوفه این شهرستان به حساب می‌آید، به تعداد موقوفات و رقبات آن در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای 580 موقوفه و هزار و 300 رقبه می‌باشد.

 

وی، موقوفه مدرسه علمیه سلطان محمد با عواید سالیانه 40 میلیون تومان را پردرآمدترین موقوفه این شهرستان دانست و ادامه داد: قدیمی‌ترین موقوفه قاین نیز موقوفه امیر معصوم خانی است که تاریخ وقف آن به سال 1166 هجری قمری بر می‌گردد.

 

حجت‌الاسلام عباسی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تعداد 6 فقره وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسیده است که تعداد واقفان شهرستان را به 580 نفر رسانده است که از این تعداد 490 نفر آقایان و 90 نفر دیگر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

وی تأکید کرد: این شهرستان دارای 14 بقعه متبرکه، 233 مسجد و 85 حسینیه می‌باشد که عزاداری ائمه معصومین، افطاری در ماه مبارک رمضان، امورات مساجد، قرائت قرآن، کمک به فقرا و مدارس و حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین نیات واقفان قاین می‌باشد.

 

برپایی نمایشگاه ما می توانیم در امامزادگان خراسان جنوبی

 

گفتنی است، به مناسبت فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر، مجموعه نمایشگاهی ما می‌توانیم توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تولید شده است، این مجموعه نمایشگاهی در بردارنده پوسترهایی همچون چون رتبه علمی ایران تا سال 2018، ایران و فناوری نانو، صنعت سدسازی و روبات هوشمند دستیار جراح در ایران به صورت تابلو نوشته‌هایی با ابعاد 100 در 70 سانتی‌متری است.

 

اداره کل اوقاف و امور خیریه عموم مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرد

 

همچنین در اطلاعیه این اداره ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمده است: به یاری خداوند متعال، نهال انقلاب اسلامی با گذشت 34 سال از عمر پر برکت خود با وجود توطئه‌های گوناگون و هجمه‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان خارجی و داخلی امروز به درخت تناور و پر ثمری تبدیل شده که آثار و برکات و تأثیرات روز افزون این انقلاب مردمی و نهضت رهایی بخش را هم اکنون در بیداری امت اسلامی و خیزش های مردمی در سراسر منطقه برای سرنگونی دیکتاتوری وابسته و مستبد شاهد هستیم.

 

در ادامه این اطلاعیه با بیان این‌که ایران اسلامی در حساس‌ترین فراز تاریخی خود به سر می‌برد آمده است: توکل، وحدت، همبستگی و یکسویی ملت بزرگ ایران و مسؤولان و خدمت‌گذاران واقعی ملت و تبعیت محض از اوامر و منویات مقام معظم رهبری و خدمت خالصانه به ملت تنها راه عبور از این گردنه تاریخی و سرنوشت ساز است./932/ت302/پ

ارسال نظرات