۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۸۸۰
امام جمعه دماوند:

مردم بصیر میان اشتباه‌ مسؤولین و ارزش‌های انقلاب تمییز ایجاد می‌کنند

خبرگزاری رسا - امام جمعه دماوند گفت: مردم ایران یگانه ملتی هستند که در طول تاریخ از خواص خود جلوتر قدم برداشتند و این افراد با بصیرت خود سرنوشت انقلاب خود را به اشتباه‌های افراد گره نمی‌زنند.
حجت الاسلام علاءالديني، امام جمعه دماوند
 حجت‌السلام سید محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن وعده داده است که دین خود را یاری کند تا جهان‌گیر شود، بیان داشت: این دین حتی اگر ما آن را یاری نکنیم نیز بر جهان حاکم خواهد شد اما این‌جا حسرت و اندوهی از فرصت‌سوزی باقی می‌ماند.
وی با تاکید بر این‌که  ابتدا باید فرصت‌ها را شناخت و آن را استخراج کرد تا بتوان در صحنه عمل بروز دهیم، گفت: برای شناخت فرصت ابتدا باید فرصت‌یابی و فرصت‌سازی کرد اما برخی در این صحنه دست به فرصت‌سوزی می‌زنند و نمی‌تواند با یاری دین خدا فرصت و وقت خود را ماندگار سازند.
حجت‌الاسلام علاءالدینی فرصت‌ها را مانند طلایی خواند که ارزش آن به ماندگار بودن است و عنوان کرد: هنگامی که فردی افتخار به یاری دین الهی داشته باشد این فرصت‌ها را ماندگار خواهد کرد و مشمول این آیه که «اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری خواهد کرد و اقدام شما را ثبات خواهد بخشید» می‌شود و در زمان غیبت حضرت حجت(عج) یکی از وظایف منتظر این است که برای ظهور ایشان دعا کند اما در مراحل بالاتر باید برای ثبات قدم در مسیر زمینه سازی ظهور توفیق بخواهد.
امام جمعه دماوند با اشاره به این‌که شیعه واقعی از افرادی نیست که ساکن بماند و دعا برای ظهور کند، ابراز داشت: شیعه واقعی در حالی‌که برای حضرت دعا می‌کند و دل‌شکسته است برمی‌خیزد و زمینه‌سازی ظهور می‌کند و این افتخاری برای ملت ایران است، همچنین در گذشته دور پیامبر اسلام(ص) ایرانیان را موفق به فراگیری علم حتی در ثریا نامیدند که امروز با یاری دین خدا لحظه‌های عمر خود را ماندگار می‌سازند.
متولی مدرسه علمیه امام‌صادق(ع) دماوند راهپیمایی 22 بهمن را تجسمی از یاری کردن دین خدا دانست و اظهار داشت: این لحظه‌ها از عمر ما ماندگار خواهد شد و به گفته فردی مسن از حاضران در حماسه نه دی «هرفرد آمده است تا تنها نقطه‌ای را که او در آن وجود دارد پر کند» و با کامل شدن این نقطه‌ها، سطح‌هایی به‌وجود می‌آید که به فرموده حق تعالی تبدیل به سد محکمی در برابر کافران خواهد شد.
وی با تاکید بر این‌که دشمن درپی به زانو درآوردن و امتیازگیری از ایران است، بیان داشت: دشمن این جنگ کامل را امروز با تحریم‌های اقتصادی پیش می‌برد که برای مقابله با آن راه‌هایی با مسیر، هزینه، سرعت و دقت متفاوتی داریم، که حضور پرشور مردم در راهپیمایی با وجود هزینه پایین ثمره‌های بسیاری داشت.
حجت‌الاسلام علاءالدینی با اشاره به این‌که دشمن با نگاه به راهپیمایی 22 بهمن متوجه میزان تاثیرگذاری تبلیغ‌های خود می‌شود، عنوان داشت: دشمن با تحریم‌های خود در گذشته مسؤولان، بزرگان و مدیران را پیرو مسیر حق یافت و این‌بار فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا را دنبال می‌کند که هدف اصلی مردم هستند و مردم را در سختی و فشار قرار می‌دهند تا میزان اعتماد مردم به نظام را بسنجند که دیدند آزموده را آزمودن خطاست.
امام جمعه دماوند با تاکید بر این‌که اگر ملتی تصمیم به خطیر شدن دارد باید به استقبال خطر برود، گفت: ملت ایران به‌واسطه تجربه‌ای که در دفاع مقدس به‌دست آوردند به استقبال خطر رفتند و اگر دشمن تمام تلاش خود را برای مقابله با ایران انجام می‌دهد به دلیل قدرت آن است که در تجربه‌هایی مانند دفاع مقدس و تهدیدهای صدام برای بمباران راهپیمایی 22 بهمن قدرت خود را ثابت کرد.
متولی مدرسه علمیه امام‌صادق(ع) دماوند ملت ایران را یگانه ملتی خواند که در طول تاریخ از خواص پیش بوده‌اند و ابراز داشت: حتی در زمان امام حسین(ع) نیز خواص جدای از ملت دست به عملی می‌زدند و ملت را دنبال خود به حرکت در می‌آوردند اما امروز ملت ایران خواص را به دنبال خود دارند و با آگاهی فزاینده خود خواص نامرغوب را در هر ایستگاهی پیاده می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که مردم ایران اشتباه‌های مسؤولان را به پای انقلاب نمی‌گذارند، اظهار داشت: مردم بصیر میان اشتباه‌های مسؤول و ارزش‌های استوار و ناب انقلاب تمییز ایجاد می‌کنند یعنی در دهه چهارم انقلاب، امت اسلامی این تمییز و قدرت تشخیص را پیدا کرده‌ است و با وجود ناراحتی از افرادی که ارزشهای انقلاب را رعایت نمی‌کنند، سرنوشت انقلاب خود را به اشتباه‌های افراد گره نمی‌زنند.
حجت‌الاسلام علاءالدینی اولویت‌سنجی سیاسی را مهم خواند و بیان داشت: دشمن با حاشیه‌سازی تصمیم دارد تا مردم را سردرگم سازد که ملت ایران تقاضا دارند تا این حاشیه‌سازی‌ها کنار رود و قدرت نظام اسلامی پابرجا بماند.
امام جمعه دماوند در پایان با اشاره به این‌که دشمنان از پیشرفت‌های علمی ایران نگران شدند و خود را شکست خورده می‌دانند، گفت: خداوند متعال در سوره نسا در رابطه با تعقیب دشمنان می‌فرماید که «خسته نشوید، اگر شما زخم خورده‌اید دشمنان نیز زخم خورده‌اند اما شما دوچیز دارید که آنها ندارند نخست به خدا امید دارید و دوم آن‌که خداوند به کار شما آگاه است و شما را کمک می‌کند»./956/ت302/ص
ارسال نظرات