۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۸۱
امام جمعه زنجان:

انقلاب در سایه مجاهدت مرجعیت شیعه به پیروزی رسید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که علمای دین در طول تاریخ برای برقراری حکومت شیعی متحمل رنج‌های بسیاری شده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه مجاهدت روحانیت آگاه و مرجعیت شیعه به پیروزی رسید.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه دراستان زنجان امروز در جمع مردم روستای پری از توابع شهرستان ماهنشان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سایه مجاهدت روحانیت آگاه و مرجعیت شیعه به پیروزی رسید، اظهار داشت: اگر دانش، تقوا و اخلاص علمای دین جهت دار و به سمت قرب الهی باشد، مایه سعادت، نجات و آزادی مسلمانان می شود.

 

وی با بیان این‌که علمای دین در طول تاریخ برای برقراری حکومت اسلامی شیعی متحمل رنج‌های بسیاری شده‌اند، گفت: توطئه های دشمنان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی علیه عالمان و روحانیان بر کسی پوشیده نیست، چنانکه آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری زیر شدیدترین شکنجه‌های رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و تشیع در تخریب چهره روحانیت اصیل و مجاهد گفت: هر چند در طول تاریخ دشمنان سعی داشتند، نام پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را از اذهان مردم پاک کنند، اما به گواه تاریخ نه تنها موفق نشدند، بلکه موجب جهان‌گیر شدن اسلام و تشیع شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره نماینده فقید ولی فقیه در استان زنجان، مرحوم آیت الله سید اسماعیل موسوی زنجانی اظهار داشت: افتخار مردم شهرستان ماهنشان وجود بابرکت عالمی چون مرحوم موسوی زنجانی بوده است، مردم‌داری، خلوص نیت، صداقت و اخلاق‌مداری از جمله ویژگی های آن عالم وارسته بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که مردم استان زنجان با ویژگی‌های ممتاز امام جمعه فقید خود آشنایی کامل دارند، گفت: تواضع، فروتنی و علاقه وافر به امام راحل و رهبر معظم انقلاب از شاخص ترین خصوصیات بارز اخلاقی مرحوم آیت الله سید اسماعیل موسوی زنجانی بوده است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که مردمی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی‌های اخلاقی آن عالم برجسته بوده است، افزود: آن مرحوم در جبهه های نبرد حق علیه باطل و در دوران انقلاب اسلامی حضور چشمگیری داشت و همواره با سخنان دلنشین خود مایه دلگرمی رزمندگان اسلام بود.

 

وی در پایان بر ضرورت برگزاری بزرگداشت جایگاه و گرامیداشت شأن علمای برجسته زنجان تاکید کرد و گفت: مشارکت مسؤولان استان در یادواره‌های استانی و مردمی می تواند نسل جوان جامعه را با مفاخر دینی استان زنجان بیش از گذشته آشنا کند./9351/پ202/پ

ارسال نظرات