۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۸۸۸
آیت‌الله موحدی کرمانی:

مردم از مسؤولان انتظار صمیمیت، همدلی و هفمکری دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، تخاصم و برخورد لفظی را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و با بیان اینکه در هفته اخیر مسأله‌ای پیش آمد که دوستان انقلابی را رنجاند و دشمنان را خوشحال کرد، از بزرگان و سران نظام خواست مراقب باشند تا اختلاف و نزاعی پیش نیاید که سبب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره) برگزار شد، فرا رسیدن سالروز 22 بهمن‌ماه را تبریک گفت و با بیان اینکه ملت ایران به برکت وحدت و حول محور ولایت، نظام طاغوت را نابود کرد، بر شناخت خطراتی که از سوی دشمن، نظام اسلامی ایران و اتحاد ملت بر محور ولایت را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه از اختلاف و فراموش کردن مردم باید ترسید، گفت: امروز توطئه اصلی دشمن همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایجاد اختلاف و فشار اقتصادی است؛ دشمنان مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازند، می‌خواهند فشار اقتصادی را زیاد کنند به امید اینکه بتوانند مردم را خسته و از نظام جدا کنند.

 

امام جمعه موقت تهران، مشکل اصلی مصر، سوریه و عراق را اختلاف داخلی و نه آمریکا و اسرائیل دانست و تصریح کرد: تفرقه مشکل اصلی است، اگر ملت‌های اسلامی متحد باشند هیچ غمی نباید داشت و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، چنانچه ایران اسلامی متحد و حول محور ولی فقیه جمع شد و آمریکا هم نابود شد.

 

وی در ادامه به برخورد لفظی سران قوه مجریه و مقننه در مجلس اشاره کرد و با بیان اینکه در هفته اخیر مسأله‌ای پیش آمد که ای کاش پیش نمی‌آمد، دوستان انقلابی را رنجاند و دشمنان را خوشحال کرد، از بزرگان نظام خواست مراقب باشند تا اختلاف و نزاعی پیش نیاید که سبب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مسائل بزرگ باید با روش‌های کم هزینه و در جلسات دوستانه حل گردد، گفت: خیلی‌ها به دنبال این هستند ببینند در این جریان اخیر مقصر کیست، البته در آینده نزدیک این معنا روشن می‌شود و چه بسا همین الآن هم برای برخی روشن شده باشد، اما مهم دوری از تخاصم است.

 

وی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: درگیری‌ها و برخوردهای لفظی را قطع کنید، چرا مشکلات را حل نمی‌کنید و از روش‌هایی استفاده می‌کنید که آب به آسیاب دشمن ریخته شود، مردم از شما انتظار صمیمیت، همدلی و همفکری دارند، بحث‌ها را به تخاصم نکشانید که تخاصم برای جهنمی‌ها است و زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام راحل فرمودند که اگر همه انبیای الهی یک جا جمع شوند هیچ اختلافی ندارند، چون دنبال یک هدف هستند، به تبیین عوامل ایجاد اختلاف پرداخت و گفت: خدا نکند در بحث‌ها هوا و هوس حاکم شود، مسؤولان به جای تنازع و بحث بنشینند و مشکلات مردم را حل کنند.

 

وی افزود: توطئه آمریکا فشار اقتصادی است و مسؤولان باید مشکلات مردم را حل کنند؛ البته مردم ایستاده‌اند و نظام و دینشان را با این مسائل از دست نمی‌دهند، آنان بمباران‌ها را تحمل کردند و با مشت‌های گره کرده مرگ بر آمریکا گفتند، آمریکا این مسأله را نفهمیده و به لطف خدا هم نفهمید و با همین نفهمیدن‌ها سقوط می‌کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه کشور ایران با دین گره خورده، انقلاب و حکومت عین دیانت مردم است و آنان دست از انقلاب و دین بر نمی‌دارند، گفت: ملت ایران به خواست و اراده خدا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نشان خواهند داد که با قرآن، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیعت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به ایستادگی مردم در برابر مشکلات اقتصادی فراوان، خواستار توجه مسؤولان به حل مسأله گرانی و بیکاری و چاره‌اندیشی در این زمینه شد و افزود: مردم به خوبی وظیفه خود را عمل کردند و امتحان دادند، شما به وظیفه خود عمل کنید، این نزاع‌ها را کنار بگذارید، به فکر مردم باشید و مشکلات آنان را حل کنید.

 

امام جمعه موقت تهران، مشکلات اقتصادی را حربه‌ای از سوی دشمن دانست تا مردم را نظام خسته کنند، اما تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بسیار حساس است و ملت بزرگ ایران با حضور گسترده در این راهپیمایی بزرگ ثابت خواهند کرد که مانده‌اند و از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی خسته نمی‌شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح اعزام گروه‌های تروریستی به سوریه را شکست خورده دانست و با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا از این طرح و روی آوردن این دولت استکباری به مذاکره، گفت: توطئه آمریکا مانند بقیه توطئه‌ها خنثی شد و برای کشورهای مرتجع غیر از ذلت، سر به زیری و خواری محصولی نداشت.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین از قوه قضائیه در برخورد قاطع با عناصر محارب زورگیر که مجازات اسلامی را عملی و مردم را خوشحال کردند تشکر کرد و با ستایش پیشرفت‌های نیروهای مسلح و وزارت دفاع، از نیروی انتظامی خواست که در برخورد با عناصر مخل امنیت با شدت هرچه بیشتر وارد شوند و ضربات کوبنده‌ای بر آنان وارد سازند./920/پ201/ج

ارسال نظرات