۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۹۰۲
آیت الله شبستری:

ایران اسلامی با هیچ قدرت زورگویی مذاکره نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به صبغه دینی انقلاب سال 57 تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، نخستین انقلاب با انگیزه تشکیل حکومت دینی در جهان بوده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تأکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته دستاوردهای مهم و ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داشته است، اما استقلال سیاسی کشور بیش از دیگر مسائل مورد توجه بوده است.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بدون اتکا به شرق و غرب به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز تمام دستاوردهای نظام بدون اتکا به قدرت های شرقی و غربی به دست آمده، در حقیقت می توان به جرأت اذعان داشت که ایران اسلامی مستقل‌ترین و آزادترین کشور جهان محسوب می شود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بدون رسیدن به استقلال سیاسی، رسیدن به استقلال نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بعید به نظر می رسد، تصریح کرد: همه انقلاب هایی که تاکنون در جهان به وقوع پیوسته اند، به نوعی مرتبط با انگیزه های مادی بودند، اما انقلاب اسلامی ایران، نخستین انقلاب با انگیزه تشکیل حکومت دینی بوده است.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که عده‌ای در داخل و خارج به دنبال تحریف اهداف و آرمان های اصیل، مبانی و اصول اولیه انقلاب اسلامی ایران هستند، افزود: هدف انقلاب اسلامی ایران اشاعه فرهنگ اسلامی و تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام الهی اسلام در جامعه بوده است، نظام که به رهبری ولی فقیه زمان مدیریت و اداره می شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نظام ولایی ایران در 34 سال گذشته با وحدت و همدلی مردم و عنایات الهی و حضرت ولی‌عصر(عج) مقابل هرگونه توطئه و فتنه‌انگیزی دشمنان داخلی و خارجی به حرکت رو به رشد و تعالی خود ادامه داده است، گفت: برکات این نظام تنها در مرزهای داخلی کشور محصور نمانده و امروز شاهد برکات آرمان های انقلاب در کشورهای منطقه و حتی اروپایی هستیم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به شرایط حاکم بر جهان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که ایران در همسایگی یکی از دو ابر قدرت آن دوران یعنی شوروی سابق قرار داشت که خود اهداف و آرمان های ضد اسلامی را تبلیغ می کرد و به چپاول ثرورت‌های ملی ایران در سایه بیکفایتی شاهان عادت کرده بود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر لیبرال دموکراسی غرب و نظام کمونیستی شرق بود، خاطرنشان کرد: برای ادامه راه و آرمان انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا تنها باید با تبعیت از ولایت به دور از هرگونه تفرقه و تنگ‌نظری به فکر مصالح نظام اسلامی باشیم.


وی با بیان این‌که غفلت از رهنمودهای وحدت‌بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مردم و برخی از مسؤولان قابل قبول نیست، تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید داشتند؛ آمریکا چون طعم شکست در خاورمیانه را چشیده، تلاش دارد که ایران را به میز مذاکره بکشاند، آمریکا بداند که ملت ایران نمی توانند آرمان شهدای انقلاب را با مذاکره خفت‌بار زیرپا بگذارند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ایران اسلامی با هیچ قدرت زورگویی مذاکره نمی کند، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ملت ایران در پیچ مهم تاریخی انقلاب قرار دارند، از این رو انتظار داریم عموم مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر به استکبار جهانی نشان دهند که تابع محض رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند./935/پ201/پ

ارسال نظرات