۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۹۱۱
امام جمعه موقت اصفهان:

خلوص و تقوای الهی، دکترین سیاسی امام خمینی برای پیروزی انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: نخستین عامل پیروزی مردم در انقلاب، ایمان به مبدأ و معاد بود و مردم با اعتقاد به این‌که شهادت برایشان سعادتی بزرگ است، جانانه برای پیروزی انقلاب تلاش کردند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی گفت: بدون شک خلوص و تقوای الهی، دکترین سیاسی امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود. امام خمینی(ره)، با آنکه در هیچ یک از دانشگاه های دنیا به تحصیل و فراگیری یا آموزش علوم سیاسی نپرداخته بود، با طرح دکترین الهی خود، بزرگترین دکترین و نظریه سیاسی را بنا نهادند و این دکترین در هیچ سیستم سیاسی قبل از آن سابقه نداشت.

 وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، مرجعی بزرگ، متعهد و دلسوز بود که با تمام صلابت خود در برابر جریان کفر و استکبار، با مناجات و نیایش شبانه خود مراحل سیر و سلوک الهی را طی کرد و به عارفی مجاهد مبدل شد.  

 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اصفهان در خصوص شکل گیری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: جرقه های نهضت امام خمینی(ره)، در سال 41 و 42 زده شد، در طول این سال ها تا پیروزی انقلاب، رشد عمیق فکری مردم به رهبری اما خمینی(ره)، افزایش بصیرت و بیداری مردم و فشار حکومت دست نشانده دیکتاتوری شاه زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد.

حجت‌الاسلام میردامادی در خصوص شخصیت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره)، مصداق این آیه قرآن است، که می فرماید: کسانی هستند که پیغام و پیام الهی را به گوش مردم می رسانند و از کسی جز خدا نمی ترسند.امام خمینی(ره)، لحظه ای از قدرت های جهانی نهراسید و همه را به شجاعت دعوت کرد.

وی ادامه داد: حتی در خاطرات ایشان است که هنگامی که نیروهای گارد پس از آزادی از زندان، ایشان را می بردند، به جای ترسیدن از مقامات گارد، آنها را دلداری می دادند، ایشان لحظه ای از تکلیف الهی خود عقب ننشستند و به وظیفه خود بدون واهمه عمل کردند و نتیجه این توکل و تکلیف گرایی امام خمینی(ره)، به پبیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

 امام جمعه موقت اصفهان در خصوص استمرار انقلاب و تاثیر آن بر روی سایر کشور ها و ملل تصریح کرد: حضرت علی(ع) در حدیثی می فرمایند: دنیا همیشه بر وفق مراد ظالمین و مستکبرین نمی ماند و روزی جهانیان تسلیم ولایت و آئین ما خواهند شد. از برکات پیروزی انقلاب، تاثیر جهانی آن بر روی سایر ملل بود که همچنان این تاثیر فراگیر و مشهود است. امروزه مردم کشورهای اروپایی با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی، به این موضوع پی برده اند که نباید در برابر ظلم و فساد سکوت کرد و دولت مردان اروپایی و سران آمریکا به این حقیقت پی برده اند که باید در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ ظلم ستیز آن ایستادگی کرد.

 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اصفهان در خصوص عوامل پیروزی انقلاب، بیان کرد: نخستین عامل پیروزی مردم در انقلاب، ایمان مردم به مبدا و معاد بود و مردم با اعتقاد به اینکه شهادت برایشان سعادتی بزرگ است، جانانه برای پیروزی انقلاب تلاش کردند.

وی ادامه داد: دومین عامل پیروزی مردم، نیز تبعیت از ولایت فقیه بود. امروز این خلأ رهبری در بیداری منطقه به وضوح قابل مشاهده است و با اینکه بیداری در منطقه فراگیر شده است، اما به نتیجه نهایی خود دست نیافته است و آمریکا از این خلأ برای موج سواری بهترین استفاده را می کند و اتحاد و انسجام مردم سومین عامل پیروزی این انقلاب و مقاومت آن در جریان هشت سال دفاع مقدس بود.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان سخنان خود، با تشبیه ماهواره به دجال آخر الزمان در خصوص هجمه سنگین دشمن برای مایوس کردن مردم از نظام اسلامی تصریح کرد: هزاران سایت و شبکه ماهواره ای و تلویزیونی در قالب یک جنگ نرم و خاموش به صورت شبانه روزی، نه تنها علیه نظام بلکه علیه تمامی اعتقادی حقه شیعه و اهل بیت و پیامبر اکرم(ص)، برنامه پخش می کنند و با تحمیل سنگین ترین تحریم ها، قصد به زانو در آوردن انقلاب و مردم را دارند، که با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، بار دیگر مردم خط بطلانی بر جبهه استکبار خواهند کشید./939/پ202/پ

ارسال نظرات