۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۹۳۹
یکی از مدیران حوزه علمیه تهران:

پیروی از ولایت مانع انحراف مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی تاکید کرد: اگر جامعه‌ای از ولایت پیروی داشته باشد جریان‌های سیاسی حاکم در جامعه توانایی زیان رساندن به مردم را نخواهند داشت زیرا جریان‌های باطل مردم عوام را به راحتی منحرف می‌کند.
مدرسه علميه آيت الله جلالي خميني
حجت الاسلام محمد صبوری، مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: حوزه‌ علمیه همواره با مردم در تبادل و همراهی بوده و هست زیرا مردم، روحانیت را در اعماق وجودی خود به عنوان شخصیت دینی و ادامه‌ دهنده راه اشخاص الهی می‌دانند و همواره روحانیت در طول تاریخ وظایف خود را در حد توان اجرا کرده است.
وی تصریح کرد: دلایل زیادی در خصوص ارتباط روحانیت با مردم وجود دارد، که می‌توان به «حضور مردم در پای منبر و مسجد» اشاره داشت.
مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی تربیت طلبه را از مهم‌ترین وظایف حوزه علمیه دانست و تاکید داشت: مهم‌ترین وظیفه حوزه تربیت روحانی جوانی است که با پیشرفت زمان و فرهنگ، با جامعه خود پیش برود و در این راستا باید روحانیتی تربیت شود که دلسوز مردم و درد دین داشته باشد.
حجت الاسلام صبوری مهم‌ترین کار طلبه را دعوت مردم به پیروی از ولایت خواند و گفت: اگر جامعه‌ای از ولایت پیروی داشته باشد جریان‌های سیاسی حاکم در جامعه توانایی زیان رساندن به مردم را نخواهند داشت زیرا جریان‌های باطل مردم عوام را به راحتی منحرف می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: رهبری موهبتی است که در انقلاب اسلامی ایران آشکار شد و از برکات این موهبت، دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 34 سال محقق شد.
مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی، وظیفه بعدی طلبه را دعوت مردم به وحدت معرفی کرد و اظهار داشت: در وهله اول روحانیت نباید خود آتش افروز اختلافات و تنش‌ها در جامعه باشد بلکه باید برای پیشبرد اهداف انقلاب، منادی وحدت بین مردم باشد.
حجت الاسلام صبوری ادامه داد: یک روحانی باید اعتدال و میانه‌روی را در خود و جامعه حاکم سازد و در این راستا همواره باید از فرامین مقام معظم رهبری«مد ظله» اطاعت کند.
وی بیان کرد: حوزه‌ علمیه قبل از تشکیل انقلاب در مباحث علمی پیشرفت داشت اما باید توجه داشت که باور عملی اجرای فقه به هیچ عنوان در حوزه وجود نداشت.
مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب و به برکت امام راحل(ره) و خون شهدا، خوشبختانه باور عملی اجرای فقه در بین حوزویان دوباره احیاء شد و با گذشت زمان مسائل دینی جای خود را در رسانه‌ها باز کرد./9599/ت302/ص
ارسال نظرات