۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۵۹۴۴
حجت الاسلام روانبخش:

مردم اختلاف افکنان را نخواهند بخشید

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مردم در 22 بهمن با حضور خود بیزاری خود را از عوامل اختلاف‌انگیز و حمایت خود از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی را اعلام خواهند کرد.
حجت الاسلام روانبخش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) جمعه شب در سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: بهترین نوع حکومتی که بشر سال‌های بر روی آن مطالعه کرده است و اکنون به عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی می‌کند، حکومت بر اساس دموکراسی است.
وی افزود: در بیشتر کشورها مردم‌سالاری حاکم نمی‌شود و خواست مردم تحقق نمی‌یابد، بلکه بر اساس خواست احزاب و گروه‌های مختلف دولت تعیین می‌شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که اگر فرض کنیم دموکراسی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد، باز نمی‌توان این نوع از حکومت را بر اساس ارزش‌های اخلاقی دانست، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورهایی که ادعای دموکراسی می‌کنند، ارزش‌های اخلاقی زیرپا گذاشته می‌شود، به عنوان مثال همجنس‌بازی در برخی کشورهای دموکراسی‌محور قانونی می‌شود.
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه حذف شود، نمی‌توان گفت که تمام تصمیمات گرفته شده از سوی دولت امر صحیحی بوده است، به عنوان مثال امر کنترل جمعیت در ابتدای دولت سازندگی مطرح شد، که این امر صحیح نبوده است.
حجت‌الاسلام روانبخش با بیان این‌که مجلس شورای ششم کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را تصویب کرد، گفت: در یکشنبه سیاه مجلس نیز امری اتفاق افتاد که صحیح نبود، آن چیزی که انسان می‌تواند به آن دل‌خوش کند حکومت معصوم است، حکومت پیامبر(ص) و حکومت ائمه(ع) هدیه الهی به بشر است.
وی ابراز داشت: آن‌‌چه که دل را روشن می‌کند و آرامش می‌بخشد تصمیم معصوم است و پس از آنان کسی که به آنان از همه نزدیک‌تر است، در عصر غیبت نیز همه اختیارات ائمه(ع) به ولی فقیه داده می‌شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که در حکومت بر اساس ولایت فقیه طمأنینه‌ حاکم است، بیان داشت: آرامشی اکنون در جامعه حاکم است با وجود همه درگیری‌ها و مشکلات به دلیل وجود رهبری است، ایشان شخصیتی است که اگر کشورهای دیگر نیز دچار مشکل می‌شوند، برای حل مشکلات نزد ایشان می‌آیند.
وی ادامه داد:‌ سیدحسن نصرالله می‌گوید که من امروز بدون تصمیم امام خامنه‌ای تصمیم نمی‌گیرم و درستی حرف ایشان را تجربه کرده‌ام.
حجت‌الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: مجلس، قوه قضاییه و برخی نهادهای دولت سبب ایجاد اطمینان در مردم نمی‌شود، بلکه وجود ولایت فقیه در جامعه سبب آرامش و سکینه می‌شود.
وی با بیان این‌که عمده ضربه‌ها به اسلام در طول تاریخ از سوی کسانی وارد شده است که به سخن ولی خود عمل نکرده‌اند، گفت: در سقیفه شورایی در برابر نص کلام خدا شکل گرفت، این مسأله باعث شد که بشریت از حکومت معصوم محروم بماند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: در ماجرای جنگ صفین نیز خواص نادان یا مغرض یا منافق سبب شدند که امیرمؤمنان در برابر فشار صلح کند و پس از آن در برابر موضوع حکمیت نیز تسلیم شود.
وی گفت: امروز پس از گذشت سال‌ها و قرن‌ها فرزندی از فرزندان پیامبر(ص) آمد و انقلاب اسلامی ایران را رقم زد، که در طول تاریخ تا کنون بی‌نظیر بوده است.
حجت‌الاسلام روانبخش با بیان این‌که احترام به ولی فقیه احترام به معصوم است و خیانت به ولی فقیه خیانت به معصوم است، ادامه داد: کسانی امروز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، ولی فقیه مخالفت خود را اعلام کرده است، مردم اگر این افراد را شناسایی کنند، در برابر آنان خواهند ایستاد.
وی افزود: پرونده‌های این افراد در وزات اطلاعات وجود دارد و باید این پرونده‌ها را منتشر کنند، ما با استفاده از خاطرات و مصاحبه‌های این افراد مطالبی را استخراج و منتشر می‌کنیم و همین مقدار نیز سبب روشن‌ شدن مردم می‌شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که کشور باید از دست افراطیون گرفته شود و به دست افراد معتدل سپرده شود، خاطرنشان کرد: ماجرای نصب آقای منتظری به رغم این‌که امام فرمودند این کار را نکن، از سوی آقای هاشمی پی‌گیری شد، زمان عزل آقای منتظری نیز مجلس خبرگان و آقای هاشمی کاری صورت ندادند، بلکه امام خمینی(ره) شخصا در این موضوع وارد شد و هزینه کرد، این چیزی که آنان می‌خواهند ولایت فقیه نیست بلکه ولایت بر فقیه است.
وی گفت: نقش آقای هاشمی در جنگ پرونده‌ای است که هنوز باز نشده است، از میان یادداشت‌های آقای هاشمی برمی‌آید که وی در پذیرش قطعنامه نقش داشته است.
حجت‌الاسلام روانبخش بیان داشت: آقای هاشمی بر اساس اسنادی که وجود دارد هیچ جا استراتژی امام خمینی را در جنگ دنبال نکرد، ایشان به دنبال صلح بود.
وی اظهار داشت: در مجلس مجمع عقلایی تشکیل دادند تا وضعیت جنگ را پی‌گیری کنند، که سرپرست آنان حسن روحانی بود، که این مجمع به دستور امام(ره) تعطیل شد.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ 180 میلیارد دلار نفت فروخته شده و 20 میلیارد دلار هزینه جنگ کردند که اسناد آن وجود دارد.
وی ابراز داشت: میرحسین موسوی دل رهبر معظم انقلاب را در دوران ریاست جمهوری خون کرده است، ایشان می‌شود رییس ستاد جنگ، در آن زمان آقای خاتمی معاون تبلیغات جنگ و آقای بهزاد نبوی معاون امور لجستیکی جنگ می‌شود، و آقای عبدالله نوری رییس برنامه‌ریزی ستاد جنگ می‌شود، این تیمی است که آقای هاشمی در جنگ شرکت می‌دهد.
حوزه علمیه قم در حمایت از رهبر انقلاب فریاد بزند
حجت‌الاسلام روانبخش افزود: خاتمی به امام(ره) نوشت که رزمندگان روحیه ندارند، آقای میرحسین موسوی نیز می‌گویند که اقتصاد کشور دیگر نمی‌تواند جنگ را اداره کند، خود آقای هاشمی هم نامه مفصلی در این باره می‌نویسد و نزد امام(ره) می‌برد و پس از آن امام جام زهر را نوشید.
وی گفت: بعد معلوم شد که همه این گزارش‌ها دروغ بوده است، نه مشکل اقتصادی و نه ترس وجود داشت، آقای هاشمی امروز می‌گوید که اگر من نبودم همچنان جنگ ادامه می‌یافت، اما اگر جنگ با همان روند خود پی‌گیری می‌شد 5 ساله تمام می‌شد.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که آقای هاشمی در این روزها به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی است، خاطرنشان کرد: رسالت دولت وحدت ملی را حل مسأله هسته‌ای و حل رابطه با آمریکا می‌داند، آنان می‌خواهند همه احزاب و دسته‌ها را در یک‌جا جمع کنند تا آقای هاشمی رییس این گروه بشود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌گوید اگر کسی موضوع مذاکره را پی‌گیری کند، ملت ایران یقه آنان را خواهد گرفت، امروز فشارها و تحریم‌ها افزایش یافته است و گفته می‌شود که تنها آقای هاشمی می‌تواند این موضوع را حل کند.
حجت‌الاسلام روانبخش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب جواب این دسته را داده است و گفته‌اند که ما در شرایط شعب ابی‌طالب(ع) نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبر هستیم.
وی گفت: دشمنان می‌گویند که مشکل ما رهبری است، زیرا هر طرح و برنامه‌ای را در نظر می‌گیریم رهبر انقلاب پیش از آن دست ما را خوانده است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آنان می‌گویند که ما باید کاری کنیم که رهبری از چشم مردم بیفتد، می‌گویند باید ولایت را در چشم مردم بشکنیم تا بتوانیم طرح‌های خود را پی‌گیری کنیم.
وی ادامه داد: آقای لاریجانی جزو ساکتین فتنه است، ایشان در شرایطی که موضع رهبر انقلاب را می‌دانند کاری در مجلس صورت گرفت که حرکت در میدان بازی دشمن بود.
حجت‌الاسلام روانبخش با بیان این‌که مردم ایستادن شما در برابر رهبر انقلاب را فراموش نمی‌کنند، ادامه داد: مردم شما را نخواهند بخشید، پس از این دست وقایع است که رسانه‌های خارجی اعلام می‌کند دیگر سخن رهبر انقلاب فصل‌الخطاب نیست.
وی اظهار داشت: حوزه علمیه قم باید در حمایت از رهبر معظم انقلاب فریاد بزند، اگر حوزه فریاد نزند کوتاهی کرده است، این‌جا، جای درنگ و سکوت نیست.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: مردم در 22 بهمن با حضور خود بیزاری خود را از عوامل اختلاف‌انگیز و حمایت خود از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی را اعلام خواهند کرد.
وی ادامه داد: هر فردی که وابستگی به جریان فتنه، تکیه‌گاه فتنه یا ساکت فتنه باشد، در نظر مردم مطرود است.
حجت‌الاسلام روانبخش اظهار داشت: مردم به رییس‌جمهوری رأی دهند که افزون بر ویژگی‌های دیگر ولایت‌مدار و باورمند به ارزش‌های اسلامی باشد./914/پ201/ج
 
 
ارسال نظرات