۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۹۷۹
امام جمعه زنجان:

ملت ایران فتنه انگیزی های آمریکا را فراموش نکرده اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که اگر آمریکا جرأت و قدرت حمله نظامی به ایران داشت، لحظه‌ای درنگ نمی کرد، گفت: آمریکا هیچگاه نمی تواند خود را دلسوز مردم ایران معرفی کند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع مدیران و مسؤولان این استان در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: گفتار و رفتار خصمانه آمریکا و ایادی غربی‌اش بر ملت ایران پوشیده نیست، چراکه در 34 سال گذشته چهره حقیقی خود را به خوبی رسوا کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هیچگاه نمی تواند خود را دلسوز مردم ایران معرفی کند، چراکه منشأ اصلی تمام بدبختی‌های ملت در دوران قبل از پیروزی انقلاب ایالات متحده بوده است، البته بعد از انقلاب نیز مردم ایران از فتنه‌انگیزی‌های آمریکا بی نصیب نبوده اند چنانکه شاهد توطئه های مختلف در سراسر نقاط کشور بوده ایم.

 

امام جمعه زنجان تحریک اقوام و طوایف علیه نظام، تفرقه میان مردم و مسؤولان، شایعه‌پراکنی، راه‌اندازی جنگ تحمیلی، حمایت از رژیم بعث، تحریم‌های بی‌رحمانه اقتصادی و علمی، توهین به مقدسات اسلامی و سیاست‌هایی از قبیل ایران‌هراسی در منطقه همه از جمله توطئه های آمریکا در سه دهه گذشته بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که اگر آمریکا جرأت و قدرت حمله نظامی به ایران را داشت، لحظه‌ای درنگ نمی کرد، گفت: دشمنان امروز نظام اسلامی نگاهی تحقیرآمیز نسبت به ملت‌های مستضعف دارند، به بی رحمی غرب در زندان های گوانتاناما، ابوغریب، زندان لیبی، توطئه چینی علیه مسلمانان و کشتار بی رحمانه فلسطینیان، مسائلی هستند که فراموش نمی شوند.

 

وی تصریح کرد: چگونه است که مقامات عالی رتبه آمریکا در سخنرانی های خود، ادعای دلسوزی نسبت به میمون فضانورد ایرانی دارند، اما هرگز نسبت به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و سایر ملل مظلوم جهان رأفتی ندارند و چه بسا از جنایتکاران نیز حمایت می کنند، رفتار دوگانه آمریکا و رغب نمی تواند بر حقایق پوشش بگذارد.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی تصریح کرد: زمانی غرب و کشورهای استکباری اجازه خرید 20 دستگاه سانتریفیوژ را به ایران اسلامی نمی دادند، امروز ایران علاوه بر دستیابی به دانش فنی تولید این دستگاه، بیش از چهار هزار و 500 دستگاه سانترفیوژ فعال نصب شده در اختیار دارد.

 

وی ادامه داد: ملت ایران هیچگاه فراموش نمی کند در دوران جنگ تحمیلی، نظام اسلامی حتی پوکه فشنگ ها را برای تامین مهمات جنگی وارد می کرد و وابسته به سایر کشورهای خارجی بود، این در حالی است که هم اکنون فناوری و دانش تولید بیش از یک هزار و 500 نوع سلاح مختلف را در اختیار داریم./9351/پ202/ب

ارسال نظرات