۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۵۹۸۴
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

اسلام عامل بسیج مردم در پیروزی انقلاب شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: در دوران خفقان رژیم گذشته که در وابستگی هرچه بیشتر به بیگانگان٬ توسعه فساد و بی‌بند و باری در جامعه و نابود کردن هویت اسلامی و ملی مردم تلاش می‌کرد٬ اسلام عاملی بود که باعث به میدان آمدن مردم شد.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر٬ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت٬ در سخنرانی پیش از نماز ظهر امروز در رواق امام‌خمینی حرم مطهر رضوی به بیان ابعاد شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در شرایطی که رژیمی 2500 ساله بر سر کار بود و قدرت‌های شیطانی او را حمایت می‌کردند٬ خداوند قدرت خود را در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در ایران به دنیا نشان داد.

 

وی ادامه داد: در دوران خفقان رژیم گذشته که در وابستگی هرچه بیشتر به بیگانگان٬ توسعه فساد و بی‌بند و باری در جامعه و نابود کردن هویت اسلامی و ملی مردم تلاش می‌کرد٬ اسلام عاملی بود که باعث به میدان آمدن مردم شد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به تلاش‌های رژیم طاغوت برای از بین بردن اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: با بررسی حوادث سال‌های 41 و 42 می‌توان به این نتیجه رسید که این رژیم با برنامه‌ریزی‌های مختلفی از جمله کشف حجاب و جلوگیری از انجام مراسم‌های مذهبی و عزاداری شهادت اباعبدالله(ع)٬ سعی در کم‌رنگ کردن دین در جامعه داشته‌ است.

 

وی به سلطنت رسیدن رضاخان در ایران و آتاترک در ترکیه را یادآور شد و افزود: این دو توسط دولت‌های غربی و با هدف از بین بردن اسلام به قدرت رسیدند؛ در ترکیه به دلیل نبود رهبری دینی٬ موفق بودند و دولتی لائیک تشکیل شد، اما در ایران و به خصوص پس از رحلت آیت‌الله بروجردی٬ رهبری دینی قوت گرفت و به پیروزی اسلام منجر شد.

 

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم پهلوی، تصریح کرد: با وجود جنایت‌های این رژیم٬ تعداد کمی جرأت پیوستن به نهضت را پیدا می‌کردند و در این شرایط بود که امام‌ خمینی(ره)٬ آمریکا و اسرائیل را خطاب حملات خود قرار می‌داد که با واکنش رژیم شاه مواجه می‌شد٬ زیرا شاه دست‌نشانده آنان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر اظهار داشت: با نگاهی به جشن‌های 2500 ساله و جشن فرهنگ و هنر شیراز٬ این موضوع به طور کامل دیده می‌شود که رژیم شاه به اندازه‌ای از نظر ارزش‌های اخلاقی سقوط کرده بود که فساد در درون آن علنی انجام می‌شد.

 

وی با بیان این‌که امام فقط برای خدا این نهضت را آغاز کرد و هیچ‌گاه برای قدرت و ثروت کاری انجام نداد٬ افزود: امام فردی شجاع٬ دقیق٬ قاطع و عارف و نیز مدیری توانمند بود که با رهبری مدبرانه و جامع ایشان٬ توطئه‌های رژیم گذشته برای نابودی آثار و نقش اسلام در جامعه خنثی شد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان گفت: بسیاری از رییس‌جمهورهای دنیا وابسته‌اند و توسط قدرت‌های استکباری کنترل می‌شوند٬ به عنوان نمونه حسنی‌مبارک رییس جمهور پیشین مصر از ساواک ایران حقوق دریافت می‌کرد اما شخصی مانند امام که دارای ایمان کامل بود، ابدا زیر بار نفوذ چنین قدرت‌هایی نمی‌رفت که باید به داشتن چنین رهبری افتخار کرد./932/پ202/ج

 

ارسال نظرات