۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۰۳۶

جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی

خبرگزاری رسا ـ مراسم سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رایزنی‌ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.
مالزي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشور مالزی برگزار شد.
همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی جشن بزرگ فجر انقلاب اسلامی با حضور با شکوه ایرانیان مقیم مالزی 16 بهمن ماه در سالن آمفی تاتر دانشگاه UTM کوالالامپور برگزار شد.
در این مراسم با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری رایزنی فرهنگی، رایزنی علمی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی جنوب شرق آسیا،هیأت‌های مذهبی، انجمن‌های دانشجویی دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های کوالالامپورو همکاری دانشگاه UTM مالزی برگزار شد.
در این مراسم قائم مقام رییس دانشگاه یو تی ام با ذکر آمار دانشجویان ایرانی دانشگاه و موفقیت‌های علمی دانشجویان ایرانی دانشگاه یو تی ام، دانشجویان ایرانی را از با استعداد ترین وموفق ترین دانشجویان این دانشگاه معرفی کرده و اظهار امیدواری کردند که این همکاری‌های متقابل سبب افزایش تبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه یو تی ام با دانشگاههای ایران شود.
در ادامه برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در واقع آخرین نقشی است که ملت مسلمان ایران در تاریخ دیرینه و پر فراز و نشیب خود بر تاریخ و تمدن معاصر جهان زده است.این نقش با ایمان و صداقت،ایثار و فداکاری و عقل و درایت، هنر و ظرافت یک ملت بزرگ بر صحنه ی تاریخ معاصر جهان حک شده است و همچنان زنده و پویا و پرنشاط به راه خود ادامه می‌دهد، این انقلاب بازگشت به هویت اسلامی و فرهنگی اصیل یک ملت، اراده اعمال حاکمیت بر سرنوشت خویش و مقابله با استبداد و استثمار بیگانه بوده و بر شکوفایی استعدادها و سرمایه‌های ملی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ، علمی و هنری و صلح و عدالت جهانی و دموکراسی در سطح بین المللی تأکید دارد.
محمدجلال فیرونیا در ادامه سخنان خود با ارائه آمار مختلف به رشد تولید علم در ایران اشاره و به ذکر موفقیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، هوا و فضا و تکنولوژی هسته‌ای صلح آمیز پرداخته و در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان ایرانی افزود: دانشجویان ایرانی سرمایه اصلی ما در این جا و در روابط ایران و مالزی تلقی می‌شوند، ما با تمام وجود در کنار دانشجویان ایرانی هستیم و از هر تلاشی در جهت بهبود وضعیت آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.
پخش کلیپ ایران سرزین صلح و دوستی، اجرای سرود مجتمع آموزشی دخترانه امام خمینی(ره) کوالالامپور، اجرای موسیقی سنتی ایرانی از سوی دانشجویان ایرانی مقیم مالزی و تواشیح از برنامه های دیگر این مراسم بود .
شایان ذکر است، در حاشیه این مراسم به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی نمایشگاهی از آثار صنایع دستی ایران، کتب و عکس های ایران امروز به نمایش درآمد./907/د102/ی
ارسال نظرات