۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۱۲۷
نایب رییس مجلس:

طرح مذاکره با ایران فریبی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر این‌که تحریم ها به ابزاری ناکارآمد دست استکبار تبدیل شده است، گفت: انرژی هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای اعمال فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران است.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن در اردبیل با تشریح دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران در سایه نظام ولایی عزت، اقتدار، استقلال، آزادی و هویت اصلی خود را باز یافته است.

 

وی با اشاره به این که مردم ایران به خوبی مسیر رشد و تعالی در سایه رهنمودهای ولایت فقیه را آموخته است، گفت: نقشه راه عزت ملت ایران در آینده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین جهان ترسیم شده است، ادامه مسیر عزتمند انقلاب اسلامی نیازمند بصیرت، ایمان به وعده‌های الهی، استقامت، عقلانیت و تبعیت از ولایت است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی جمهوریت و اسلامیت را دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: جمهوریت نظام با حضور حماسی ملت در راهپیمایی‌های مختلف از جمله 22 بهمن و انتخابات به رخ دشمنان کشیده شد و اسلامیت آن نیز بر محور ولی فقیه عادل و صالح استوار است، این دستاورد بزرگ انقلاب، الگویی ماندگار برای امت اسلامی و مردم مظلوم جهان است.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تشریح دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته یادآور شد: امروز دانشمندان جوان ایران اسلامی به علومی دست یافته‌اند که مردم دیگر کشورهای جهان حق ورود به آن را نداشته‌اند، داشمندان ایرانی انحصارطلبی غرب را شکستند و امروز شاهدیم که کاروان علمی ایران به سرعت در حرکت است و با این روند آینده متعلق به ملت ما است.

 

وی همچنین با اشاره به تحریم های اقتصادی غرب و آمریکا علیه ایران اسلامی، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای اعمال فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران است، آنها نگران هستند که کاروان علمی ایران با شتاب بسیار حرکت کند و اگر جلوی این حرکت با چالش های اقتصادی و سیاسی گرفته نشود، در آینده ایران منافع واشنگتن را به خطر خواهد انداخت.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اگر ملت ایران از حیات اعتقادی، دینی، سیاسی و علمی برخودار نبود، استکبار کاری با ما نداشت، افزود: اینکه در نشست های گروه 1 +5 با ایران قدرت های به اصطلاح بزرگ جهان یک طرف میز و ایران اسلامی در طرف دیگر قرار دارد، همه نشان از اقتدار ملت ایران دارد، امروز تحریم ها به ابزاری ناکارآمد دست استکبار تبدیل شده است.

 

نایب رییس مجلس با اشاره به این‌که طرح دوباره مذاکره با ایران از سوی مقامات ایالات متحده آمریکا را فریبی بیش نیست، گفت: دوران قداره بندی و قلدری جهان گذشته است، آمریکا باید به شکست و ناتوانی خود در برابر عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران، لبنان، عراق، سوریه و فلسطین اعتراف کند، آمریکا برای نجات از بحران داخلی خود نیز ناچار به قبول حقانیت ایران است.

 

وی با بیان این که تحریم‌های اقتصادی غرب کمترین مانع در برابر رشد و تعالی نظام اقتصادی ایران را موجب شده است، گفت: تحریم های دشمن موجب شده تا تحقق سیاست قطع وابستگی از درآمدهای نفتی که همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده، تسریع یابد و درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز و با ذخایر ارزی انباشته و در نهایت موتور حرکت اقتصاد ملی را شتاب بخشد./9352/پ202/ج

 

ارسال نظرات