۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۶۲۴۹
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه:

مردم از دعوای دولت و مجلس گلایه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به حرکت اخیر رؤسای قوه مقننه و قوه مجریه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بنا به استیضاح وزیر کار بود باید آن را پس از دهه فجر انجام می دادند.
حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حرکت اخیر رؤسای قوه مقننه و قوه مجریه در مجلس شورای اسلامی، باخت را نتیجه این حرکت برای هر دو طرف در جلسه استیضاح وزیر کار دانست و افزود: در آن روز بداخلاقی از سوی هر دو قوه صورت گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که استیضاح وزیر در ایام دهه فجر کاری اشتباه و نابجا بود، گفت: اگر بنا به استیضاح وزیر کار بود باید آن را پس از دهه فجر انجام می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تصریح کرد: در حقیقت اعتراض مجلس و استیضاح وزیر کار به ناکارآمدی شیخ الاسلام نبوده است؛ بلکه دعوا و جدال مجلس در خصوص انتصاب مرتضوی بوده است.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به عدم دخالت وزیر سابق کار در انتصاب مرتضوی اظهار داشت: این حرکت خلاف منافع نظام  بوده و سبب سوء استفاده دشمنان از این قضیه شد.

مردم از نادانی برخی مسؤولان گلایه مند هستند

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دولت در جلسه استیضاح به جای آن که از وزیر و عملکردهای مثبت او حمایت کند به مسأله دیگری پرداخت، ابراز داشت: اگر فاضل لاریجانی خطایی انجام داده، باید پرونده ای برای او در دادگاه تشکیل شود و این مسأله هیچ ارتباطی به قوه مقننه ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این دو حرکت سبب اختلاف بین دو قوه شد و افزون بر تبدیل به خوراک جهت تبلیغات سوء دشمن در ایام دهه فجر، دل مردم ولایتمدار و انقلابی را به درد آورد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ وحدت تصریح کرد: بنده پس از این اتفاق در شهرهای مختلفی حضور داشتم و مردم از این مسأله و نادانی مسؤولان در ضربه زدن به نظام و ناراحت کردن دل رهبری گلایه مند بودند.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران اتفاق اخیر مجلس را حرکتی ثبت شده در تاریخ کشور دانست و گفت: سران قوه مجریه و مقننه به جای این که از مردم عذر خواهی کنند سخن گفتن در خصوص این مسأله و ادامه دادن این شیطنت ها را به آینده موکول کردند.

ملت ایران مخالفت با رهنمودهای رهبری را بر نمی تابد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مردم تحریم و فشار غرب را به جان می خرند؛ اما تحمل اختلاف مسؤولان و مخالفت با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را ندارند، اظهار داشت: مسؤولان باید از مردم عذرخواهی و تا حدودی این مشکل را برطرف کنند.

وی دغدغه مهم و اصلی مردم را حفظ نظام دانست و افزود: پس از انقلاب افراد بسیاری تلاش کردند تا انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج کرده و یا به مخالفت با آن بپردازند؛ اما مردم پاسخی کوبنده به آنان دادند، حال در صورت ادامه یافتن این مسائل مسؤولان باید منتظر برخورد مردم باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم، نخبگان و خواص جامعه باید منتظر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آینده باشند و همه بدون افراط و تفریط در جهت سخنان رهبری حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه قدرت را وسیله ای برای رسیدن به هدف دانست و گفت: هدف نظام اسلامی اجرای عدالت، حل مشکلات مردم و حفظ نظام است.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که جریان های پدید آمده به گونه ای دعوا برای رسیدن به قدرت بوده است، اظهار داشت: ادامه دادن این گونه حرکات سبب کنار گذاشتن این دو طیف از انتخابات سال آینده خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه مردم ایران را علاقه مند به اخلاق و سجایای اخلاقی معرفی کرد و افزود: ملاک ملت ایران مؤمن بودن و ولایتمدار بودن یک کاندیدا است و این اصل بارها در انتخابات های مختلف به اثبات رسیده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که مردم اگر احساس کنند عده ای بداخلاقی می کنند آنها را کنار خواهند گذاشت، ابراز داشت: اگر افرادی طالب قدرت هستند نباید به شیوه های غیر اخلاقی وارد عمل شوند.

حضور مردم در 22 بهمن امسال اعجاب آمیز بود

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان این که در در طول تاریخ اسلام ملتی به باوفایی مردم ایران مشاهده نشده است، اظهار داشت: در این مشکلات اقتصادی و اجتماعی اخیر و تحریم ها، روز گذشته مردم نشان دادند همچنان مدافع انقلاب و آرمان های نظام اسلامی هستند.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران  با اشاره به جدا کردن اصل نظام از رفتارهای ناشایست برخی از مسؤولان از سوی مردم اظهار داشت: ملت ایران در اهپیمایی 22 بهمن امسال به خوبی به صحنه آمدند و حضوری اعجاب آمیز را رقم زد./9464/ت302/س

ارسال نظرات