۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۲۹۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

حضور روحانیان در ورزشگاه‌‌ها منشأ اثرگذاری معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: فرهنگ‌سازی برای حضور تبلیغی و معنوی روحانیت در فضای ورزشگاه‌های کشور بایستی صورت گیرد.
تبليغ طلاب در حاشيه ديدار فوتبال تبليغ طلاب در حاشيه ديدار فوتبال تبليغ طلاب در حاشيه ديدار فوتبال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل صفایی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مسؤول نشریات استانی در خصوص بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا که امسال با حضور تیم تراکتورسازی تبریز همراه بود، اظهار داشت: یکی از عوامل موجود در فضای نامناسب ورزشگاه‌ها، عدم حضور متدینین در این‌گونه محافل ورزشی است.

 

مدیرمسؤول هفته نامه میکائیل خاطرنشان کرد: البته باید به جرأت اذعان داشت که فضای استادیوم یادگار امام تبریز به نسبت دیگر ورزشگاه‌ها از فضای سالم‌تری برخوردار است؛ اما هنوز زمینه برای حضور خانواده‌ها و افراد متدین در این فضا فراهم نیست، چه بسا اگر فردی متدین در ورزشگاه حضور یابد، گاه مورد سرزنش اطرافیان قرار گیرد.

 

معاون سابق تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که خالی شدن میدان از سوی متدینین، فضا را برای عده‌ای فرصت‌طلب در استادیوم‌های ورزشی فراهم خواهد کرد، افزود: حضور روحانیان مبلغ در جریان بازی تیم ملی ایران و ازبکستان که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، با نتایج بسیار ارزنده ای همراه بود که این طرح می تواند در تبریز نیز اجرا شود.

 

حجت الاسلام صفایی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی برای حضور تبلیغی و معنوی روحانیت در فضای ورزشگاه‌های کشور بایستی صورت گیرد، ادامه داد: ممکن است در ابتدا مبلغان دینی با مشکلاتی رو به رو شوند، اما با مرور زمان فرهنگ لازم رایج شده و شاهد نقش‌آفرینی روحانیت در فضای تبلیغی عرصه‌های ورزشی نیز خواهیم بود.

 

مدیر سابق حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز با تأکید بر این‌که برای ترویج مبانی دینی و ارزشی میان نسل جوان جامعه، باید به زبان این قشر سخن گفته شود، افزود: در روایت معتبر آمده که پیامبر اسلام(ص) خود با جوانان ورزش می کرد و گاه داوری مسابقه ورزشی جوانان را نیز بر عهده می گرفت که در خلال این حضور فرهنگ پهوانی و مبانی دینی نیز از سوی رسول اکرم(ص) مورد اشاره قرار می گرفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خواستار بهره‌مندی از ظرفیت بالای تبلیغی در استادیوم یادگار امام تبریز و در جریان مسابقات تیم فوتبال  تراکتورسازی تبریز در جام باشگاه‌های آسیا شد و گفت: از دیدگاه مبانی اسلامی، به همان میزان که بر گریه به مصائب اهل بیت تأکید شده بر شادی و نشاط معنوی نیز سفارش می شود، ضمن این‌که سفارش اسلام به امر ورزش بر کسی پوشیده نیست.

 

وی تصریح کرد: حضور مبلغان دینی و روحانیت آگاه و جوان‌گرا در استادیوم یادگار امام تبریز می تواند با برکات معنوی و فرهنگی بسیاری همراه باشد، افزون بر این‌که حضور متدینین فضا را برای جولان عده‌ای فرصت طلب تنگ خواهد کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات