۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۳۰۶

پاپ رفتنی شد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که پاپ بندیکت شانزدهم کهولت سن را دلیل استعفا عنوان کرده، گفته می شود، سوءاستفاده جنسی از کودکان، فساد اداری و مالی واتیکان و جنگ قدرت در عالی‌ترین سطوح واتیکان، از دلائل استعفای وی است.
پاپ شانزدهم

 

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا از استعفای پاپ بنتیک شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان خبر داد و آن را موجب تعجب همگان توصیف کرد.


این شبکه افزود : وی با توجه به سالخوردگی و فشار کاری که احساس می کند تصمیم گرفته به خاطر مصلحت کلیسا از مقام خود کناره گیری کند.


همچنین این شبکه ادامه داد: چون در ششصد سال گذشته این امر بی سابقه بوده است و پاپ ها تا زمان مرگ در این مقام بودند، این خبر برای همه غیر منتظره بوده است،نخست وزیر ایتالیا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس راجع به این موضوع اظهار نظر کرده اند.

 

شبکه بی بی سی فارسی نیز ضمن پوشش این خبر اعلام کرد که شایعات مربوط به استعفای پاپ از  زمان اعلام خبر سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط تعداد زیادی از کشیشان کاتولیک در دوران مسئولیت پاپ بندیکت شانزدهم علنی بر سر زبان ها بوده است.

 علاوه براین ، دلائلی چون، رسوایی بزرگ فساد اداری و خویشاوند سالاری، جنگ قدرت در عالی‌ترین سطوح و سوء استفاده های مالی در دوره 8 ساله ریاست وی بر کاتولیک های جهان، از جمله عوامل استعفای وی می باشد.

گفتنی است که وی ساعت 20:00 روز 28 فوریه، 10 اسفند، رسما از سمت خود کناره‌ گیری خواهد کرد./9161/خ

ارسال نظرات