۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۶۳۱۶
عضو دفتر مشاوره آستان حضرت عبدالعظیم‌:

مشاوره ضروری‌ترین و به‌روزترین نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر مشاوره آستان حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) فعالیت این آستان در زمینه مشاوره را موفق ارزیابی کرد و گفت: استقبال از مشاوره بسیار فراوان بوده به‌طوری‌که گاهی افراد تا سه‌چهار ماه در نوبت قرار می‌گیرند.
مشاوره در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

حجت‌الاسلام حسین حقیری، از اعضای دفتر مشاوره آستان حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا مشاوره را ضروری‌ترین و به‌روزترین نیاز جامعه امروز ارزیابی کرد و بیان داشت: جامعه نیاز به تخلیه روانی دارد که اگر این تخلیه صورت نگیرد، آفات بسیاری دامن‌گیر افراد جامعه می‌شود.

وی جهالت و نادانی را یکی از ریشه‌های نابسامانی‌های فردی و اجتماعی دانست و ابراز داشت: گاهی شخص جاهل نیست اما از راه‌کارها و ابزارهای لازم برای رسیدن به موضوع مورد نظرش اطلاعی ندارد.

حجت‌الاسلام حقیری با اشاره به اهمیت و جایگاه مشاوره در قرآن کریم عنوان داشت: امروزه با حرکت جهان به سمت پیشرفت و تکنولوژی، نیازهای انسان‌ها هم بیشتر می‌شود.

معاون سابق تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه تهران در ادامه این مطلب گفت: مشاوره بیشتر باید در فضای پیشگیری انجام بشود اما امروز متأسفانه بیشتر مشاوره‌ها در راستای درمان صورت می‌گیرد برای نمونه اگر دختر و پسر قبل از ازدواج مشاوره کنند، فائده‌های بسیاری برای آنها دارد در حالی‌که بعد از ازدواج برخی از راه‌کارها را نمی‌توان انجام داد.

وی با بیان این‌که قریب به چهار سال است که در دفتر مشاوره آستان حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) در موضوعات خانواده، ازدواج، جوانان و امور تربیتی در دو بخش برادران و خواهران مشاوره داده می‌شود اظهار داشت: علاقه‌مندان برای انجام مشاوره می‌توانند به‌صورت حضوری به دفتر مشاوره آستان واقع در صحن امامزاده طاهر(ع) مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام حقیری با اشاره به این‌که آثار اصلی مشاوره در حالت حضوری و چهره‌به‌چهره حاصل می‌شود بیان داشت: استقبال از مشاوره بسیار فراوان بوده به‌طوری‌که گاهی افراد تا سه‌چهار ماه در نوبت قرار می‌گیرند.

وی فعالیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در زمینه مشاوره را موفق ارزیابی کرد و گفت: مردم با توجه به اعتماد و ارادتی که به امام‌زادگان(ع) دارند، با اشتیاق برای مشاوره مراجعه می‌کنند./956/ت302/ص

ارسال نظرات