۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۵۶۳۷۷

تأکید خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان بر تقریب ادیان و مذاهب

خبرگزاری رسا ـ خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان در دیدار با حجت الاسلام شریفی رییس هیأت امنای منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی بر تقریب ادیان و مذاهب تأکید کرد.
ارامنه و اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دیدار با حجت الاسلام شریفی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و رییس هیأت امنای دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: دوام و استمرار نظام جمهوری اسلامی موجب خرسندی و مباهات هم میهنان ارامنه است.

 

وی بر تقریب ادیان و مذاهب تأکید کرد و تصریح کرد: رابطه حسنه و برادرانه میان ارامنه و مسلمانان در ایران اسلامی الگویی برای دیگر ممالک غربی محسوب می شود، نمود عینی وحدت میان اقوام، ادیان و مذاهب در ایران قابل مشاهده است.

 

همچنین حجت الاسلام شریفی در این دیدار با تشکر از حضور خلیفه کل ارامنه آذربایجان در دادگستری کل استان، این حضور و صمیمیت را نشانه نزدیکی ادیان آسمانی و الهی و همدلی پیروان راستین این ادیان دانست و بر ضرورت وحدت میان اقوام و پیروان ادیان مختلف ایران تاکید کرد.

 

وی تقدیم شهدایی از ارامنه در راه سربلندی ایران اسلامی را نشانگر عرق ملی ارامنه نسبت به میهن خود دانست و گفت: تحریک دشمنان هیچ تأثیری در رابطه برادرانه اقوام ایرانی ندارد و ملت ایران پیرو هر آئینی که باشند با رهنمودهای ولایت فقیه توطئه دشمنان اسلام را خنثی می کنند.

 

خلیفه کل ارامنه آذربایجان همچنین در دیدار با خلیل اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از ایشان به خاطر حمایت های بی دریغ و رعایت کامل عدالت در دعاوی میان اقوام مختلف خصوصاً ارامنه تشکر کرد.

 

وی افزود: بنده بیش از یک سال است که در تبریز حضور دارم و در این مدت برایم مشهود بود که مسیحیان و هم کیشان من از تشکیلات قضائی استان علی الخصوص از عملکرد رییس کل دادگستری استان و همچنین دادستان تبریز رضایت کامل دارند.

 

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این دیدار از حضور صمیمانه خلیفه کل ارامنه آذربایجان ابراز خرسندی کرد و با اشاره به روایتی در مورد شکایت مردی مسیحی از امیرالمؤمنین(ع) که نهایتاً با اینکه حق با حضرت علی(ع) بود، با دلائل و قرائن موجود منجر به صدور رأی به نفع مرد مسیحی شد، گفت: دین اسلام دین مودت و برادری است و در تمام شئونات زندگی به ویژه در امر خطیر قضاوت ما با تکیه بر منش و گفتار بزرگان دین مبین اسلام عمل کرده و با هم میهنان در هر دین و آیینی که باشند با دید مساوی عمل کرده و این مهم در قانون اساسی کشور نیز با صراحت کامل آمده است./935/د103/س

ارسال نظرات