۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۵۶۳۸۰
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

کنگره بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله شهید مدنی در سال آینده خبر داد.
آيت الله مدني

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر وحیدی‌مهر، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله شهید مدنی در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: بزرگداشت شخصیت علمی و مبارزاتی آن عالم مجاهد و ولایت‌مدار کمتر کاری است که می توان در شناساندن ابعاد زندگانی شهید مدنی انجام داد.

 

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌های دینی و مردمی برجسته در قبل و پس از انقلاب اسلامی نظیر آیت الله شهید محراب مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی در جایگاه راهنمایان و امناء اقشار مردم جامعه به عنوان ذخایر فکری و معنوی برای نسل امروز، خصوصا برای نسل جوان معرفی شوند.

 

وحیدی‌مهر با تأکید بر اینکه آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله شهید محراب مدنی باید در شأن آن عالم وارسته برگزار شود، ادامه داد: شهرداری تبریز با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال با مشارکت دانشگاه تبریز تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام عرفانی و فقهی آیت الله شهید محراب مدنی با محوریت جایگاه عرفانی و اخلاقی، مردمی و فقهی و تاثیرگذاری آن عالم برجسته بر شکل‌‌گیری و پیروزی انقلاب در تبریز و آذربایجان به کار خواهد بست.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به پیشینه غنی استان آذربایجان و تبریز در پرورش عالمان و عارفان برجسته عالم اسلام افزود: مشاهیر و بزرگان دینی، ‌علمی، ‌ادبی و هنری استان الگویی برای همه نسل‌ها بوده و این ظرفیت غنی و عظیم فرهنگی و دینی نیازمند معرفی بیش از پیش است.

 

وحیدی‌مهر خاطرنشان کرد: در شرایطی که نظام اسلامی با تهاجم فرهنگی غرب و رواج عرفان‌های کاذب و باطل رو به روست، تجلیل از مقام عرفانی، معنوی و علمی بزرگانی چون مرحوم آیت الله شهید محراب مدنی می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات جامعه باشد.

  

تبیین جریان‌شناسی انقلاب در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) تبریز

 

کارگاه آموزشی جهت تبیین جریان‌شناسی انقلاب و دین‌شناسی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) تبریز برگزار می‌شود. دانشگاه آزاد واحد تبریز دوره آموزشی مهندسی رسانه و مهندسی هوشمند فرهنگی را برای ۷۰ نفر از دانشجویان از ۲۲ بهمن تا اول اسفندماه سال جاری در این مجتمع برگزار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام خلیلی، مسؤول دوره آموزشی مهندسی رسانه و مهندسی هوشمند فرهنگی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره با مباحث اصول گرافیک، طراحی وب، اصول نویسندگی، مدیریت افکار عمومی، جریان‌شناسی انقلاب و دین‌شناسی آشنا خواهند شد و از محضر اساتید برجسته حوزه و دانشگاه همچون حجج‌الاسلام قائمی، حسینی‌عارف، نظرپور و نعمتی بهره‌مند خواهد شد.

 

وی افزود: برنامه‌های جانبی این دوره زیارت حرم حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد مقدس جمکران، بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی استان قم و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی کاشان است.

 

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی مهدویت که از طرف مجتمع برگزار می‌شود نیز در این دوره حضور خواهند داشت.

 

رونمایی از نرم افزار انقلاب در ارومیه

 

ارکان اسلامی، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، از تولید نرم افزار انقلاب در ارومیه خبر داد و افزود: به همت معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، نرم افزار انقلاب، در ایام الله دهه فجر با هدف نمایش رشادت های مردم غیور آذربایجان غربی در مبارزه با طاغوت و شاه ملعون و اولین قیام مسلحانه علیه رژیم پهلوی برای اولین بار در استان طراحی و تولید شد.

 

اسلامی تصریح کرد: این نرم افزار دارای بخش های متنوعی از قبیل تاریخ مبارزات انقلابیون در ارومیه، گالری عکس، نماهنگ، سرودهای انقلابی، خاطرات انقلابیون، معرفی روحانی مبارز حجت الاسلام والمسلمین حسنی است.

 

وی یادآور شد: این معاونت در نظر دارد تعداد انبوهی از این نرم افزار را در سطح شهر ارومیه پخش کند./935/د101/ب

ارسال نظرات