۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۶۳۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

اردوی راهیان نور از تقدس ویژه‌ای برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حضور در مناطق جنگی در قالب اردوهای راهیان نور از تقدس خاصی برخوردار بوده و موجب بهره مندی معنوی فراوانی می‌شود.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مراسم اعزام دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه استان قم به مناطق جنگی جنوب کشور اظهار کرد: راهیان نور سفری نورانی است که با هدف خودسازی فکری و معنوی صورت می‌گیرد.
وی افزود: دانش‌آموزان باید دقت کافی را داشته و نهایت بهره‌برداری را از این سفر چهار روزه ببرند؛ در این زمینه لازم است نیت‌ها خالص و الهی باشد تا به همان میزان عظمت یابند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: یکی از آداب شایسته سفر این است که انسان از خداوند بخواهد طی سفری که در پیش دارد عجایب خلقت را به او نشان دهد و قبل از آن هم از گناهان گذشته توبه کند.
وی ادامه داد: یکی از عجایب عالم، اتصال زمین‌ها به یکدیگر است و اینکه تمام کارهای آدمی قبل از مسافرت به مکان جدید منتقل شده است.
حجت‌الاسلام شیری با بیان اینکه دانش‌آموزان باید طی این سفر احسان و خدمت به یکدیگر را همواره در نظر داشته باشند خاطرنشان کرد: مشاهده عاقبت و نتیجه کار آنها یعنی امنیت فیزیکی و اعتقادی امروز ملت ایران تأثیر بسزایی در تربیت اخلاقی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: اقامه نماز در سرزمین‌های نور و میعادگاه شهدا ارزشمند است زیرا موجب آمادگی روحی برای بهره‌مندی از معنویت این اماکن می‌شود.
وی گفت: شهدا زنده‌اند زیرا کارهای آنها باقی و جاوید است و امروز نتیجه جانفشانی‌ها و فداکاری‌هایشان موجب شده است دانش‌آموزان بتوانند در کمال امنیت و آرامش به تحصیل و کار بپردازند./927/د102/پ
ارسال نظرات