۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۴۸۸
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی:

اگر سخنران مراسم 22 بهمن هشدارهای مسؤولان امنیتی قم را جدی می گرفت شاهد آن اتفاقات نبودیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی متهم کردن جریان، یا یک موسسه ای خاص در حوادث قم، را یک نوع بد اخلاقی خواند و گفت: متأسفانه بعضی افراد بدون دلیل، انگشت اتهام را به طرف سربازان ولایت گرفته اند، همانگونه که آمریکایی­ها، هرکجا عملیاتی تروریستی صورت ­گیرد، بدون دلیل و سند، جمهوری اسلامی ایران را مقصر می کنند.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تبیین، حجت الاسلام جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، در جمع اساتید، دانش پژوهان و کارمندان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تقدیر و تشکر از مردم ایران بخاطر راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال گفت: مردم با حضور میلیونی خود، دنیا را به کما فرو برده، به گونه ای  که نتوانستند تحلیلی درست و صحیحی نسبت به  این حماسه عظیم داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مردم قم همانند مردم سایر کشور، حضور پرشورتری نسبت به سالهای گذشته داشتند، ادامه داد: شعارهای مردم، بسیار زیبا ،وحدت آفرین و متناسب با زمان بود، که حکایت از بصیرت مردم قم داشت.

 

حجت الاسلام دکتر جلالی، با اشاره به ناتمام ماندن سخنرانی رئیس مجلس گفت:اگر مسئولین صحیح برنامه ریزی میکردند این حادثه ناگوار در حرم مطهر پیش نمی آمد و این حوادث ، متأسفانه حاکی از غفلت و عدم توجه مسئولین است که هزینه سنگینی را بر نظام تحمیل می­کند.

 

عضو انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ، باید همه مسائل کشور را به اطلاع بزرگان قم، رساند، نه بعضی مسائل، اظهار داشت: اگر  نسبت به بداخلاقی­های مسئولین واکنش نشان داده می شد و یکشنبه سیاه مجلس محکوم می شد، دیگر شاهد این صحنه های زشت در قم نبودیم.

 

وی با اظهار تاسف به عدم توجه مسئولین نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر مسئولین و سران قوا به فرمایشات رهبری توجه می کردند، امروز شاهد چنین صحنه­هایی نبودیم.

 

حجت الاسلام جلالی متهم کردن جریانی، یا موسسه ای خاص را یک نوع بد اخلاقی خواند و ادامه داد : متأسفانه بعضی افراد بدون دلیل، انگشت اتهام را به طرف سربازان ولایت گرفته اند، همانگونه که آمریکایی­ها هرکجا عملیاتی تروریستی صورت ­گیرد   بدون دلیل و سند، جمهوری اسلامی ایران را مقصر می کنند.

 

وی گفت: نیروهای امنیتی باید قضیه را مورد بررسی قرار داده و شفاف سازی کنند و با مجرمین برخوردی سریع و قانونی شود.

 

رییس دفتر علامه مصباح یزدی، حوادث اخیر در مجلس و بداخلاقی های مسئولین و برخورد غیر مؤدبانه با رئیس مجلس در قم ، را خلاف دستورات مقام معظم رهبری ، دانست و ادامه داد: کشاندن اختلافات میان  مردم و متهم کردن افراد، در رسانه ها ،از اموری است که مقام معظم رهبری تأکید به ترک آنها داشته است.

 

 وی با بیان اینکه حوادث اخیر، را به شدت محکوم میکنیم اظهار داشت:  امیدواریم طرفین، از رهبر و ملت، بخاطر این بد اخلاقی ها عذرخواهی کرده و همواره اشارات مقام معظم رهبری، را نصب العین قرار داده و همچنین مردم شریف از هرگونه رفتار و یا اقدامی که زمینه تنش و ناآرامی را ، در این زمان حساس فراهم کند بپرهیزند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم، مسئولین محترم  بخاطر اقدامهای ناشایست خود، از رهبری و ملت عذر خواهی کنند تصریح کرد:مردم شریف هم از اقدامات نسنجیده، هرچند ناشی از احساسات پاک باشد، خودداری نمایند و همواره اشارات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده، و از هرگونه رفتاری که زمینه تنش و نا آرامی  در این شرایط حساس، ایجاد نماید بپرهیزند،البته مسئولین قضیه را پیگیری و با خاطیان برخورد جدی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام جلالی در پایان افزود: اگر سخنران مراسم 22 بهمن، هشدارهای دلسوزانه مسئولین امنیتی و سیاسی قم، مبنی بر حساسیت مردم قم به ایشان، را جدی می گرفت و اصرار بر سخنرانی در مراسم نمی کرد، ما شاهد چنین حادثه  ناگوار نبودیم./924/د102/ج

ارسال نظرات