۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۴۹۹
مدیر فرهنگی، تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه:

ولایت فقیه، ثمره انقلاب اسلامی ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی، تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه گفت: یکی از مباحثی که نخستین بار امام خمینی(ره) به شکل کاملی به آن ورود کردند، ولایت فقیه بود، این رکن اساسی اسلام که ریشه در آیات قرآنی و روایات بسیاری دارد، قبل از امام راحل(ره) به شکلی که اکنون مورد توجه قرار گرفته است، پرداخته نشده بود.
امام خميني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام حسینی، مدیر فرهنگی، تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، گفت: شجره انقلاب اسلامی، ریشه‌های خود را در بسیاری از کشورهای جهان گسترانده است.
وی افزود: یکی از مباحثی که نخستین بار امام خمینی(ره) به شکل کاملی به آن ورود کردند، ولایت فقیه بود، این رکن اساسی اسلام که ریشه در آیات قرآنی و روایات بسیاری دارد، قبل از امام راحل(ره) به شکلی که اکنون مورد توجه قرار گرفته است، پرداخته نشده بود.
مدیر فرهنگی، تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با ابراز این که اعتقادات، اخلاق و احکام ما ریشه در اعتقاد توحید و ولایت محض دارد، اظهار داشت: نادیده گرفتن ولایت امیرمؤمنان(ع)، پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) ظلم بزرگی به بشریت بود، چرا که حکم خدا در مورد حکومت تغییر داده شد.
حجت‌الاسلام حسینی با اظهار این که یکی از سنت‌های اصیل خداوند که در قرآن نیز به آن تأکید شده است، تغییر دادن سرنوشت هر قوم، تنها در گرو اراده مردم آن قوم است، بیان کرد: انقلاب ما که بنا به تعبیر امام راحل « این انقلاب، انفجار نور بود» و به تعبیر امام خامنه‌ای «این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست»، دارای رکن ولایت فقیهی است که در دنیای توحشی شکل گرفت که حتی نان سفره را بر ملتی که بیدار باشد، دریغ می‌شود.
وی با تأکید بر این که انسانی که با خداوند است، غریب نمی‌شود، یادآور شد: امام خمینی(ره) نیز با چنگ زدن به این اصل و اخلاصی که در عمل داشتند، توانستند که به خوبی از عهده مسؤولیت تنویر افکار عمومی که احساس می‌کردند، برآیند.
مدیر فرهنگی، تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با عنوان این که ما مأمور به وظیفه هستیم نه نتیجه، خاطرنشان کرد: بسیاری از یاران انقلاب نیز این اصل را به فراموشی سپردند و راه خود را اشتباه در پیش گرفتند.
وی در پایان با اذعان این که سیره عملی امام خمینی(ره)، الگویی برای طلاب حوزه علمیه است، ابراز داشت: شخصیت امام خمینی(ره) تا آن اندازه بین مردم نافذ بود که در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران، حتی نوجوانان نیز حاضر بودند که جان خود را برای ایشان بدهند، اما توهینی به ایشان صورت نگیرد./907/د102/ن
ارسال نظرات