۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۶۵۱۰

مراسم اربعین آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اربعین آیت الله مجتبی تهرانی با سخنرانی آیت الله استادی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت چهلمین روز رحلت عالم ربانی، حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) مجلس ختمی از سوی بیت معظم له امروز چهارشنبه 25 بهمن‌ماه در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی پخش شد که وی در این پیام گفت: مرحوم آیت الله تهرانی عمر زیادی را در خصوص علم دینی صرف کرد و در این راه ایشان خودش را باور کرد و به تهذیب خود پرداخت.

آیت الله جوادی آملی افزود: هدف اهل فقه آن است که انسان را به نقطه‌ای برساند که از خدا بهراسد و بهراساند و اگر هدف و ملاک این‌چنین بود حرف‌هایش و پندهایش به دل مخاطبین خود می‌نشیند که مرحوم آیت الله تهرانی از همین دسته آدم‌ها بود.

همچنین در ادامه این مراسم آیت الله استادی، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: برگزاری این گونه مراسم‌ها خوب است ولی کافی نیست باید برای حل مشکلات مردم، فقرا و نیازمندان فکری بکنیم تا روح این عالم نیز از این کار خوشنود شود.

وی افزود: این گونه مجالس‌ها فقط باب تذکر است دعوت به خوبی و از محاسن‌های این عالم گفتن خوب است اما ما باید پا به عرصه عمل بگذاریم همان گونه که این عالم عمل کرد و فقط به حرف زدن کفایت نکنیم.

آیت الله استادی با اشاره به این‌که دین اسلام که دینی است مردم را به با سواد شدن تشویق می‌کند، تاکید داشت: دین و شریعت اسلام به کسب علم، باسواد شدن و راه دین را رفتن بسیار اهمیت ورزیده است زیرا شریعت اسلام شریعتی جاودانه و راستین است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: واجب ترین علم آن است که شما را به اصلاح قلب و دل سوق دهد. علم باید به سمت زهد سوق داده شود، مرحوم آیت الله تهرانی به سوی زهد حرکت کرد و به ساده زیستن معروف بود./9599/پ203/ص

ارسال نظرات