۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۵۲۹
امام جمعه اردبیل:

ریشه بدعت و کج‌روی‌ها غفلت از پیام‌های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که انسان با اعمال دنیوی، بهشت و جهنم خود را رقم می‌زند، گفت: ریشه بسیاری از بدعت‌ها و کج‌روی‌‌ها در جامعه مهجوریت قرآن و دوری افراد از آموزه‌های آن است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآنی «طرح نور» در اردبیل اظهار داشت: قرآن برای وجود انسان شیوه نامه زندگی است و اگر به این شیوه نامه توجه نشود، از نعمت‌ و رحمت الهی محروم خواهیم شد.


وی قرآن کریم را مظهر رحمانیت خداوند و اسباب امنیت و تربیت سالم در جامعه دانست و گفت: اگر مبانی و مفاهیم قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی به صورت صحیح و شایسته به کار گرفته شود، بشر از بسیاری از امراض و گرفتاری‌ها نجات یافته و با پیدا کردن راه سعادت به پیمودن این مسیر همت می‌کند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن به شایستگی مسیر صحیح عبودیت و پیمودن زندگی سالم، ایمن و بدون هراس و نگرانی را به همه یاد می‌دهد و این بشر است که با درک صحیح به این مفاهیم باید عمل کند، امروز ریشه بسیاری از بدعت‌ها و کج‌روی‌‌ها در جامعه مهجوریت قرآن و دوری افراد از آموزه‌های آن است.


امام جمعه اردبیل بر ضروت گسترش مراکز قرآنی در استان تأکید کرد و افزود: اگر جامعه بشری به عمق قرآن توجه کند، دشمنان جرأت جسارت به اسلام را نخواهند داشت، در حقیقت قرآن برای همگان بزرگ‌ترین سرمایه فردی و اجتماعی است، البته باید دانست که قرائت و حفظ آیات الهی مقدمه‌ای برای درک مفاهیم عالی قرآن است.


وی تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآن در لایه‌های فردی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی و حتی فردی ساری و جاری شود، بسیاری از معضلات برطرف می شود، در حقیقت پیام‌های قرآنی نافذ و دارای اعتبار بین‌المللی و جهانی است، به عبارت دیگر قرآن و عترت گمشده بشریت در عصر معاصر محسوب می شوند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران طرح نور در استان اردبیل، به تشریح جایگاه عظیم الشأن حافظان قرآن پرداخت و اظهار داشت: بنابر حدیثی در جنگ بدر حافظان قرآن جلوتر از دیگر شهدا دفن شدند و این امر نشان از جایگاه ویژه حافظان قرآن دارد و با استناد به این مهم، افرادی که با قرآن انس بیشتری دارند باید در راس امور قرار گیرند.


وی با بیان این‌که قرآن در آخرت شافع حافظانش خواهد شد، تصریح کرد: بهشت و جهنم از همین دنیا شروع می شود و ما باید با توسل به قرآن دنیا را بهشت کنیم و این اول راه است و امیدواریم شاهد شکل گیری فضای قرآنی در سراسر کشور باشیم./9352/پ202/س

ارسال نظرات