۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۶۵۳۲
آیت الله کعبی:

عظمت حماسه آفرینی مردم نباید تحت الشعاع مسائل حاشیه ای قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که عظمت حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن نباید تحت الشعاع مسائل حاشیه ای قرار گیرد، تاکید کرد: مردم با این حضور و اقدام خود نشان‌ دادند تحریم‌ها و تهدیدها در روحیه آنها تأثیر نداشته است.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور با شکوه ملت در راهپیمایی 22 بهمن را تجدید بیعت مردم با اسلام، اهل بیت، ولایت فقیه و آرمان‌های گران‌قدر امام خمینی(ره) و شهدا دانست و گفت: این حرکت عظیم بیانگر مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر دولت‌های استکباری چون آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سردادن شعارهای مردمی در حمایت از رهبری را لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب خواند و درباره حضور جوانان در این جشن ملی، اظهار داشت: حضور نسل سوم و چهارم که رویش‌های مقدس نظام اسلامی هستند به معنای رأی دادن آنها به جمهوری اسلامی و احیای فضای 22 بهمن 57 است.

وی اضافه کرد: به لطف خدا پس از گذشت 34 سال مردم نشاط و سرزندگی خود را حفظ کرده و با شرکت در صفوف راهپیمایی نشان دادند هنوز در مسیر رهبری بوده و گفتمان امام، رهبری و انقلاب را زنده نگاه داشته و با روحیه جهادی و انقلابی خود نوید ساخت جامعه اسلامی مستحکم و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت را دادند.

استاد دروس سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تجلیل رهبر انقلاب اسلامی از حماسه آفرینی ملت در 22 بهمن، گفت: مردم با این حضور و اقدام خود نشان‌ دادند تحریم‌ها و تهدیدها در روحیه آنها تأثیر نداشته است.

وی افزود: همچنین این راهپیمایی پاسخی بود به کسانی که زمزمه کوتاه آمدن در برابر آمریکا را سر می‌دهند و مردم نشان دادند نسبت به آرمان‌های امام، رهبری و شهدا در مسیر آمریکا ستیزی قدمی عقب نشینی نمی‌کنند. 

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف نسبت به بروز برخی حواشی در راهپیمایی مردم قم این حرکت را اتفاقی حاشیه‌ای و کم ارزش خواند و تصریح کرد: هرچند این حرکت را نمی‌توان پذیرفت، اما این‌گونه حرکات باعث می‌شود عظمت راهپیمایی ملت ایران با بزرگنمایی رسانه‌های ضد انقلاب تحت الشعاع قرار گیرد.

وی با بیان این‌که باید جلوی چنین بد اخلاقی‌ها و حرکات زشت گرفته شود، اظهارداشت: انقلابی گری باید در چارچوب قانون، شرع، اخلاق و تقوا باشد و می‌توان گفت بروز اتفاقات این‌چنینی در تریبون رسمی نظام و انقلاب و در جشن با شکوه ملت و جلوگیری از سخنرانی رییس یکی از قوا، حرکت دوستان نظام، طرفداران امام و رهبری نیست و باید توسط مسؤؤلان بررسی و ریشه یابی شود.

عضو جامعه مدرسین بد اخلاقی‌های انجام شده در جریان استیضاح وزیر کار را منشأ این اتفاق دانست و با اشاره به این‌که ماجرای 15 بهمن مجلس شورای اسلامی خاطر ملت، رهبری و دلسوزان را تلخ و آزرده ساخت، گفت: نباید این حرکت را به دوستان انقلاب نسبت داد و مسؤولان را بی‌جهت متهم کرد. 

آیت الله کعبی در پایان با اشاره به سوء استفاده برخی جراید و رسانه‌ها از این موضوع، ابراز داشت: در این زمینه تعدادی از مطبوعات و رسانه‌ها به متهم ساختن نهادهای انقلابی و مؤسسات ولایت مدار پرادخته‌اند که این خود حرکت زشت دیگری است که باید از آن جلوگیری شود زیرا این کار به هیچ وجه منصوب به جریان های ولایی و انقلابی نیست./908/ت301/ج

ارسال نظرات