۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۵۸۵

گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: گردهمایی ائمه جمعه استان هفته آینده در تبریز در بیت آیت الله مجتهدشبستری برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این نشست که با حضور اعضای شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همراه خواهد بود، با هدف هم‌اندیشی پیرامون مسائل مربوط به حوزه های علمیه استان و بررسی مشکلات و موانع موجود در سیاست توسعه مدارس علمیه برگزار می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این نشست هم‌اندیشی ریاست عالی حوزه های علمیه استان به ارائه راهکارهای عملی و ضرورت های لازم برای تعالی سطح کیفی و کمی مدارس علمیه خواهران و برادران استان خواهد پرداخت و موانع موجود در راه‌اندازی مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان بررسی خواهد شد.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که گردهمایی ائمه جمعه استان سه شنبه هفته آینده یکم اسفند در تبریز برگزار می شود، گفت: همچنین در این نشست پیرامون مسأله حضور مبلغان حوزوی در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در جریان مسابقات جام باشگاه های آسیا بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این نشست با حضور معاون تبلیغ حوزه علمیه استان نیز همراه است که در صورت توافق اعضای شورای استانی و ائمه جمعه مبنی بر حضور مبلغان حوزوی در استادیوم‌های ورزشی، این اقدام روز 8 اسفند و در جریان مسابقه تیم های تراکتورسازی تبریز و الجزیره امارات اجرایی می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در استان، بررسی مسائل اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه، ارائه گزارشی از فعالیت مدارس علمیه شهرستانی، بررسی وضعیت تحصیلی طلاب، راه اندازی حوزه علمیه در شهرهای فاقد مدرسه و اتخاذ تصمیم‌هایی پیرامون مسائل مالی و اداری حوزه از جمله دیگر مباحث طرح شده در این نشست خواهد بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات