۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۶۲۴
حجت‌الاسلام روانبخش:

اتفاقات حاشیه ای 22 بهمن قم معلول بداخلاقی مسؤولان بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: متأسفانه برخی به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند؛ رفتار نادرست مسوؤلان در مجلس سبب می‌شود که مردم نیز در 22 بهمن قم آن رفتار را از خود بروز دهند.
حجت الاسلام روانبخش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در هجدهمین نشست کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی قم که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با بیان این‌که امسال ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها است و با این وجود وحدت جزء ضروری‌ترین امور است، گفت: متأسفانه مسؤولان با رفتارهای نا پسند خود یک شنبه سیاه را در مجلس رقم زدند و به جای این‌که در آستانه 22 بهمن وحدت و همدلی آنها منشأ وحدت و همدلی مردم شود آن گونه عمل کردند.
وی ادامه داد: با این وجود همه مشاهده کردند که مردم چگونه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر شده و جمعیت بیش از سال‌های گذشته بود و این نشان می‌دهد که مردم و ملت ایران به خاطر خدا و تحقق ارزش‌های الهی در صحنه حاضر هستند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که دشمنان همیشه به دنبال این هستند که حس خودباوری را در میان مردم از میان ببرند، افزود: از دیگر اقدامات دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی عدم پیروی از ولایت است.
دبیر سیاسی هفته نامه پرتو‌ رمز پیروزی کشور را در سایه وحدت دانست و با اشاره به رفتارهای حکیمانه و صحیح رهبر معظم انقلاب در جهت حفظ وحدت، اظهار کرد: این ‌که رهبری درباره بداخلاقی ها بعدا سخن می‌گویم قطعا دارای حکمت بود، اگر ایشان از این امور نزد مردم شکایت می‌کردند قطعا سمت و سوی شعارها در 22 بهمن تغییر می‌کرد و اتفاقات قم ممکن بود در تهران نیز رخ دهد.
حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اختلافات و نکشاندن اختلافات به متن جامعه، گفت:‌ متأسفانه برخی به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند؛ رفتار نادرست مسوؤلان در مجلس سبب می‌شود که مردم نیز در 22 بهمن قم آن رفتار را از خود بروز دهند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: رییس مجلس همیشه سخنرانی می‌کردند و هیچ مشکلی بوجود نمی‌آمد اما وقتی که یک شنبه سیاه در مجلس رقم می‌خورد این اتفاقات نیز بوجود می‌آید؛ همه این‌ها به خاطر این است که هشدار رهبری مبنی بر عدم سرایت اختلافات به جامعه نادیده گرفته می‌شود.
وی در ادامه با یادآوری سفر رییس جمهور به لبنان و انعکاس گسترده آن در داخل و خارج کشور، گفت: آن همه اتفاقات مثبت در سفر رییس جمهور به لبنان در سفر وی به مصر اتفاق نیفتاد و نه تنها مردم آن را دنبال نکردند بلکه از انعکاس بین‌المللی نیز خبری نبود.
حجت‌الاسلام روانبخش ادامه داد: زمانی که رییس جمهور در مصر بود دعوای مجلس روی تریبون‌های رسانه‌های خارجی بود و آن حوادث را تحلیل می‌کردند؛ در حالی که این سفر می توانست قدرت ایران در عرصه بین المللی را نشان دهد اما متأسفانه تحت‌الشعاع  اختلافات قرار گرفت.
وی با بیان این‌که اختلافات مسؤولان به عزت و اقتدار نظام ضربه می زند، افزود: بعد از ماجرای 22 بهمن قم، رییس مجلس به پاکستان سفر کرد و در آنجا نیز این سفر تحت الشعاع اتفاقات و اختلافات مسؤولان قرار گرفت.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان خطاب مسؤولان گفت: مسؤولان فرامین و توصیه‌های رهبری را جدی بگیرند و بدانند که اگر از مردم عذرخواهی کنند قطعا در پیشگاه ملت عزیزتر خواهند شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات