۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۵۶۶۳۳
بی بی سی اذعان کرد:

شهید شاطری ویرانی را از لبنان زدود

خبرگزاری رسا _ خبرنگار بی بی سی در لبنان: بر اساس فعالیت های حسن شاطری اثری از ویرانی های جنگ 2006 در لبنان باقی نمانده و بازسازی شده است.
حسن شاطري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: حسن شاطری رییس بازسازی ایران در لبنان در بازگشت از دمشق به بیروت ترور شده است.
خبرنگار این شبکه در لبنان سپس به نقل از رسانه های عربی عنوان کرد که وی به دیدار مسئولان فلسطینی در اردوگاه یرموک رفته بوده است تا در خصوص بازسازی یک بیمارستان با آنها گفتگو کند.
خبرنگار بی بی سی سپس در خصوص فعالیت های سردار شاطری گفت: پس از جنگ سال 2006 در اثر حمله اسرائیل، بخش زیادی از جنوب لبنان ویران شد که شاطری مسئولیت بازسازی این مناطق را عهده دار بوده و هیئت تحت نظارت وی فعالیت های وسیعی را داشته است.


این خبرنگار ادامه داد، مقدار زیادی راه سازی، ساخت پل و احداث ساختمان های مسکونی زیادی را وی در لبنان انجام داده که بر اساس فعالیت های وی اثری از ویرانی های جنگ 2006 باقی نمانده است و بازسازی شده است.
این خبرنگار در پایان افزود که فعالیت های وی فقط معطوف به لبنان نمی شود و وی در افغانستان هم مسئولیت داشته است.
گفتنی است، سردار شهید حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در افغانستان و سپس بعد از جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006، در جنوب این کشور مسئولیت هیئت ایرانی بازسازی جنوب لبنان را برعهده داشت.
سردار شهید حسن شاطری روز سه‌شنبه 24/11/91 به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید./9161/خ

ارسال نظرات