۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۶۶۴۵
آیت الله کعبی:

برخی به نام اعتدال می خواهند افراد مؤمن و متعهد را در انتخابات منزوی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شاخص عزت و تحقق پیشرفت و عدالت است، گفت: هر کس در این مسیر ایستادگی کند ملت نیز از وی حمایت می کند و اگر از این جریان فاصله بگیرد طرد خواهد شد.
آيت الله عباس کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر پنج شنبه، در هجدهمین نشست کشوری دفتر پژوهش های فرهنگی قم با عنوان عزت ملی در پرتو انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: عزت در سایه اطاعت از رهبری، مقاومت و ایستادگی در وسط میدان بدست می آید.


وی افزود: برخی دچار ضعف ایمان و تقوا شدند به همین دلیل در اثر فرسودگی، خستگی، ضعف تحلیل و غفلت از خدا مجموعه باورهای شان دگرگون شد و دنبال راه حل ها و نسخه های غربی برای پیشرفت و آبادانی کشور رفتند، اینها بعد از گذشت 34 سال از انقلاب بحث سازش با آمریکا را طراحی کرده و در پی عملیاتی کردن آن هستند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که تحلیل آنها این است که باید با آمریکا کنار بیاییم زیرا نمی شود با کل دنیا جنگید، گفت: در سال 68 وزیر ارشاد دولت پیشین مقاله ای در این باره نوشت، همچنین آنها می خواستند قانون اساسی را عوض و ولایت فقیه را تبدیل به جایگاهی تشریفاتی کنند؛ مذاکره با آمریکا در تداوم همان مسیر است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات آینده، ابراز داشت: عزت ملی در پرتو انقلاب اسلامی و در سایه حرکت به سوی پیشرفت اسلامی، ایجاد انسجام میان مؤمنان، تلاش برای حفظ آرامش سیاسی و اجتماعی، روحیه استکبار ستیزی و تلاش برای اجرایی کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب بدست می آید، همچنین موارد مذکور از جمله شاخص هایی است که ما را در انتخاب اصلح کمک می کند.


هرکس از گفتمان امام و رهبری فاصله بگیرد از سوی ملت طرد می شود
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر این که گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شاخص عزت و تحقق پیشرفت و عدالت است، گفت: هرکس در این مسیر ایستادگی کند ملت نیز از وی حمایت می کند و اگر از این جریان فاصله بگیرد طرد خواهد شد.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: عده ای تلاش می کنند تا این گونه وانمود کنند که انقلابی گری در انتخابات آینده جواب نمی دهد و مؤمنین را بترسانند که شما در تجربه قبلی خود شکست خوردید بنابراین باید در این دوره محافظه کاری کنید؛ ما هرگز با کسی عهد اخوت نبسته ایم و همواره بر اساس تکلیف عمل می کنیم در آن زمان هم انتخاب ما بر همین اساس بود و زمانی که انحراف ایجاد شد نیز تذکر دادیم.


وی با بیان این که می توان کاری کرد که نصرت الهی در انتخابات آینده نیز شامل حال ما شود، گفت: با امید زیاد و توکل به خداوند، انجام وظیفه و توجه به اشاره های رهبر معظم انقلاب در تبیین شاخصه های فرد اصلح می شود وضعیت انتخابات 84 تکرار شود.


دهه چهارم انقلاب به افراد انقلابی نیاز دارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که من دیپلمات نیستم، من یک فرد انقلابی هستم، اظهار کرد: این نشان می دهد تنها انقلابی گری در دهه چهارم جواب می دهد نه روابط دیپلماسی و این که انقلاب ما بعد از 34 سال همچنان زنده است زیرا که رهبر و ملت انقلابی هستند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که روحیه انقلابی گری در انتخابات آینده پیروز خواهد بود، گفت: دیپلماسی به معنای کوتاه آمدن از آرمان ها، یک نوع عقب نشینی است؛ ما یک سیاست خارجی می خواهیم که آرمان های اسلامی را با مبانی جهادی پیاده کند.


آیت الله کعبی به تبلیغات گسترده مستکبران علیه فرهنگ جهاد اشاره کرد و ابراز داشت: آنها گروه های تروریستی را به نام جهادگر بوجود آورده اند تا دیگر کسی جرأت نکند دم از جهاد بزند؛ هر قدر روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم به همان میزان پیش رفته ایم.


محافظه کاری یعنی عقب گرد از مسیر انقلاب
وی روحیه کوتاه آمدن و ایستایی را رد کرد و گفت: برخی به نام منطق روحیه محافظه کارانه را ترویج می کنند، این یعنی در مسیر انقلاب عقب گرد کنیم؛ ریزش های انقلاب در نتیجه همین روحیه ها بوجود آمد، عده ای می گویند انقلاب تمام شد امروز نوبت دولت است و حفظ منافع ملی اقتضائات خاص خود را دارد.


استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: اگر تقوا داشته باشید، در صحنه بمانید و اطاعت از ولی شرعی داشته باشید خداوند دو سود بزرگ در دنیا و آخرت از روی رحمت خویش شامل حالتان می کند، خدا شما را نورانی می کند به نحوی که مسیر را گم نکنید و پیروزی کامل را به دست آورید.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بدیهی است با نظام الهی، رهبران الهی، ملت الهی دستاورد عزت حاصل خواهد شد، گفت: تفاوت منطق مبارزه امام(ره) و دیگران با آمریکا در همین است؛ ایشان در اوج قدرت پوشالی آن کشور فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا قدرت حقیقی متعلق به خداوند است و امام(ره) به این معتقد بود.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ایمان و تقوا را نخستین عنصر عزت آفرین خواند و بیان داشت: باید جامعه را بر پایه ایمان بسازیم و در این راه به وظایف خود به طور جدی عمل کنیم؛ برای این که جامعه متقی شود باید از خویشاوندان و نزدیکان خود شروع کرده و آنها را انذار کنیم.


نباید بگذاریم اقتصاد دست افراد فاسق بیفتد
آیت الله کعبی کار، تولید و تلاش را محور دوم عزت مندی دانست و گفت: برای عبور از تحریم ها باید به توصیه مهم رهبر معظم انقلاب در این باره، جامه عمل بپوشانیم؛ ملتی که در عرصه تولید، دانش، مهارت افزایی، اقتصاد تلاش نکند، عزت هم نخواهد داشت.


وی با تأکید بر این که نباید بگذاریم تجارت و اقتصاد دست افراد فاسق و فاجر بیفتد، اظهار داشت: این یکی از برنامه های انبیاء و ائمه اطهار(ع) برای پیشرفت دین و تشیع بوده است؛ شخص ثروتمندی می خواست کار اقتصادی را کنار بگذارد امام صادق(ع) وی را از این کار نهی فرمودند.


عضو جامعه مدرسین ادامه داد: حضرت فرمود با این کار اموال خود را از بین می بری، عقل معاش، اعتبار اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی خود را از دست می دهی؛ بنابراین باید اقتصاد اسلامی در غالب فرهنگ اسلامی ترویج و تبیین شود.


استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اطاعت از رهبر معظم انقلاب، حفظ انسجام و برادری اسلامی، حرکت به سمت تحقق عدالت و روحیه جهاد، پایداری و مقاومت را از دیگر شاخص های حفظ و گسترش عزت عنوان کرد./928/پ201/ج

ارسال نظرات