۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۶۶۹۳
آیت‌الله خاتمی:

هر مسؤولی با ولایت زوایه پیدا کند منفور ملت است/ آمریکا را بیچاره خواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محور برای مردم تنها و تنها ولایت است، خطاب به مسؤولان نظام هشدار داد: این مسأله را به صراحت همه بدانند که این مردم همه را با ولایت می‌سنجند و هر مسؤولی که با ولایت باشد محبوب دل مردم است و هر مسؤولی که کمترین زاویه با ولایت پیدا کند به همان اندازه از چشم مردم می‌افتد و منفور ملت می‌شود.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تحسین ملت به سبب حضور پرشور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن‌ماه به تحلیل این حضور پرشور پرداخت و آن را در برخی شهرهای کشور که سه برابر و در برخی شهرها که حداقل دو برابر سال‌های گذشته بود، قابل توجه دانست.

 

وی جنگ روانی دشمن، تحریم شدید اقتصادی و رفتارهای نادرست رسانه‌ای غرب علیه انقلاب را با هدف جدایی مردم از نظام عنوان کرد و با تبریک به ملت با بصیرت ایران که با شکوه به صحنه آمدند، گفت: یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی پس از این راهپیمایی عظیم گفت «ایرانی‌ها مرا به یاد میخ می‌اندازند که هرچه بیشتر بر آن می‌کوبی صفت‌تر می‌شود و اصولا روانشناسی آنان مقاومت است و تعریفی از این رفتار در کتاب‌ها نیست».

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال پس از 35 سال شکل گرفته است، افزود: انقلاب‌های دنیا در سالگرد اول خود یک مراسم خشک و تشریفاتی برپا می‌کنند که سال‌های بعد هیچ خبری نیست، آن وقت مردم ایران پس از 35 سال با این همه شیطنت‌های دشمنان، این اجتماع بزرگ را به راه می‌اندازند که این جز لطف و عنایت خداوند متعال نیست و جدا زبان از تشکر مردم خوب ایران عاجز است.

 

معنای راهپیمایی 22 بهمن وفاداری به نظام اسلامی است

 

وی در ادامه، هشت پیام را برای راهپیمایی ملت ایران متصور دانست و گفت: معنای راهپیمایی وفاداری به نظام اسلامی است؛ مردمی که صابون گرانی به تن تک تک آنان خورده است، اما باشکوه به میدان آمدند و این یک تحلیل دارد و آن اینکه این حمایت زیربنای عقیدتی دارد و مردم به دینشان علاقه‌مند هستند، دینشان را به هیچ چیز نمی‌فروشند و می‌دانند که این نظام پرچم ناب محمدی را در جهان بلند کرده است.

 

آیت‌الله خاتمی، بیعت مجدد با آرمان‌های بلند امام راحل و شهیدان و ولایتمداری را از پیامهای دیگر راهپیمایی 22 بهمن‌ماه برشمرد و با بیان اینکه شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، نشان دهنده ولایتمداری مردم بود، گفت: مردم گفتند امام عزیز فراموشت نخواهیم کرد و شهیدان بزرگوار بدانید که راهتان پررهرو است.

 

وی با بیان اینکه محور برای مردم تنها و تنها ولایت است، خطاب به مسؤولان نظام هشدار داد: این مسأله را به صراحت همه بدانند که این مردم همه را با ولایت می‌سنجند و هر مسؤولی که با ولایت باشد محبوب دل مردم است و هر مسؤولی که کمترین زاویه با ولایت پیدا کند به همان اندازه از چشم مردم می‌افتد و منفور ملت می‌شود.

 

عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری، استقامت و استکبار ستیزی را از دیگر پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال عنوان و ابراز کرد: آفرین بر شما مردم ایران که نشان دادید مانند کوه مقاوم هستید و مانند سرو قامت کشیده ایستاده‌اید، شما نشان دادید که فرسوده شدنی نیستید اما به یاری خداوند متعال، دشمنانتان را فرسوده می‌کنید.

 

وی همچنین با اشاره به پیام استکبارستیزی این راهپیمایی باشکوه، مذاکره با آمریکا را حربه دشمن دانست و گفت: کجای ایران را سراغ دارید که فریاد باشکوه «مرگ بر آمریکا» شنیده نشده باشد؛ همه می‌دانند که آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی سلطه است تا ایران را پای میز مذاکره بنشاند و به انقلابیون دنیا بگوید بالاخره ایران را پای میز مذاکره آوردم و آنان را ناامید کند.

 

پرونده آمریکا تنها و تنها به دست مقام معظم رهبری است

 

آیت‌الله خاتمی افزود: برخی که می‌گویند مشکلات را حل کنید، گرانی پدر ما را در می‌آورد، هرچه زودتر با آمریکا مذاکره کنید، این را نمی‌دانند که اگر مذاکره صورت گیرد، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود، بلکه گرانی‌ها ده برابر می‌شود، چراکه اینها می‌خواهند ایران اسلامی را از پا در بیاورند، اما به فضل خدا ما آنان را بیچاره خواهیم کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امکان حل پرونده آمریکا را تنها به دستان با کفایت رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: به دنیای استکبار صراحتا می‌گویم که پرونده آمریکا تنها و تنها به دست مقام معظم رهبری است و بس و هیچ‌کس در هیچ مقامی نمی‌تواند کمترین اقدامی بدون اجازه مقام معظم رهبری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مردم با آمدن خود به میدان نشان دادند که تکلیف‌مدار هستند و حضور را تکلیف می‌دانند، این آمدن باشکوه را مدخلی برای حضور باشکوه‌تر در انتخابات 22 خرداد سال 1392 دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم با همین شکوهی که در 22 بهمن‌ماه رقم زدند، با همین شکوه هم در انتخابات سال آینده شرکت کنند.

 

مردم تا آخرین نفس و آخرین قطره خونشان پای نظام ایستاده‌اند

 

آیت‌الله خاتمی گفت: کفگیر تحریم به سنگ خورده است؛ اوباما از روز اول اعلام کرد که با این تحریم می‌خواهیم کاری کنیم مردم از نظام اسلامی کنار بکشند، آنان می‌خواستند عقبه مردمی نظام را بزنند تا شاهد این شکوه راهپیمایی نباشند اما این راهپیمایی باشکوه نشان داد که دشمنان بدانند با یک دولت طرف نیستند، بلکه با یک ملت به پا خواسته‌ای طرفند که تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خونشان پای این نظام ایستاده‌اند.

 

وی ادامه داد: پیام مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن‌ این بود که مسؤولان نظام ما آمدیم و نشان هم دادیم که پای انقلاب ایستاده‌ایم، شما دست از این بگومگوهای تنفرآور بردارید، مردم از دعواهای اینچنینی شما خسته شده‌اند؛ حرف مردم که مشکل معیشتی دارند این است که دعواها را کنار بگذارید و به فکر معیشت باشید و مشکلات را حل کنید.

 

امام جمعه موقت تهران، دعواهای سیاسی اخیر مسؤولان دو قوه را تنفرآور دانست و خطاب به برخی که وعده آینده را می‌دهند، با بیان اینکه یعنی در آینده هم می‌خواهید اعصاب مردم را خرد کنید، تصریح کرد: به صراحت از زبان مردم می‌گویم که اگر با این مردم خوب اینچنین رفتار کنید جفا کرده‌اید و مردم شما را نخواهند بخشید.

 

حادثه‌ 22 بهمن در قم بسیار تلخ، ناروا و ناصحیح بود

 

وی همچنین حادثه‌ای که 22 بهمن در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها قم اتفاق افتاد را بسیار تلخ، ناروا و ناصحیح دانست و گفت: این حادثه اصلا قابل دفاع نیست؛ افراد اصلی این جریان به خوشحالی و شادی رسانه‌های بیگانه نگاه کنند که راهپیمایی را تحت‌الشعاع قرار دادند و تنها به این حادثه‌ای که اتفاق افتاده پرداختند.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه افرادی که سبب بروز این حادثه شدند، در روز وحدت ملت پیام تفرقه صادر کردند، حرمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را شکستند و خلاف صریح رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کردند، اظهار کرد: بداخلاقی بد است، از هرکسی هم صادر شود بد است، چرا شما بداخلاقی کردید.

 

وی گفت: این حرکت در شأن انقلاب اسلامی و در شأن شهر مقدس قم که پایگاه انقلاب اسلامی است، نبود و اینجا درخواست از مقامات امنیتی، مقامات انتظامی و مقامات قضائی آن است که با این قضیه کاملا قانونی برخورد کرده و طوری برخورد کنند که دیگر نه در آینده و نه در قم و نه در هیچ کجای کشور، شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.

 

برگزاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین در قم بخش دیگری از سخنان امام جمعه موقت تهران بود که وی با متین و عمیق خواندن پیام رهبر معظم انقلاب به این مراسم، ابراز کرد: اعضای جامعه مدرسین در طول این نیم قرن، پیوسته در صحنه حاضر بوده و هم پیش از انقلاب، تبعیدها و زندان‌ها و شکنجه‌ها را به جان خریدند و پس از انقلاب هم هرجا نیاز به حضور روحانیت بود، این جامعه محترم پیشگام بودند. /920/پ201/ج

ارسال نظرات