۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۷۳۱
دبیر مجمع تشخیص:

به جای تحریم باید از برخی سوء تدبیرها ترسید

خبرگزاری رسا ـ محسن رضایی گفت: امروز با توجه به آگاهی مردم ایران اسلامی، دیگر ترسی از تحریم های اقتصادی و بین المللی دشمنان نیست، بلکه باید از بی تفاوتی و بی مسؤولیتی بعضی از مسؤولان ترسید.
دکتز محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست "اقتصاد داخلی، سیاست خارجی و آینده" که عصر جمعه در مسجد سید اصفهان برگزار شد، گفت: شهر اصفهان به عنوان نخستین مهد تمدن بزگ اسلامی، همیشه در تاریخ برجسته و سرشناس بوده است و در قبل و بعد از انقلاب با تقدیم هزاران شهید مانند شهید خرازی، همت، کاظمی و حجت الاسلام ردانی پور و میثمی به انقلاب اسلامی، پایمردی و وفاداری خود را بر همگان ثابت کرده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی کشور و نظام تصریح کرد: اکنون نظام اسلامی در مقوله قدرت نظامی و امنیت در جایگاه خوبی در منطقه و دنیا قرار دارد و موشک های ایران در صورت نیاز هزاران کیلومتر خارج از مرزها را برای دشمنان نا امن می کند؛ ولی معضل امروز ما دو مقوله فرهنگ و اقتصاد است و  باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ به طور جدی بازنگری کنیم.

این فعال سیاسی بیان داشت: امروز قدرت بدون وجود عناصری همچون اقتصاد و فرهنگ، استحکام لازم را ندارد و چنانچه این دو عنصر در کشور نهادینه شود، استعدادهای جمهوری اسلامی به طور کامل شکوفا خواهد شد؛ متاسفانه هنوز یک نگاه سیاسی به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است که می خواهد با استفاده راهکارهای سیاسی، خلا اقتصاد و فرهنگ را جبران کند و این یک اشتباه بزرگ است.

رضایی در خصوص سیاست خارجی کشور عنوان کرد: امروز کشورهای زیادی به صرف تکیه به جمهوری اسلامی به چنان جایگاهی رسیده اند که باورکردنی نیست و حقیقتاً جمهوری اسلامی روز به روز قدرتمند تر شده است؛ در تجاوز اخیر اسرائیل به فلسطین، مبارزان فلسطینی با تکیه به موشک های فجر 5، جمهوری اسلامی اسرائیل را زمین گیر کردند و ایران با این قدرت و توان در عرصه سیاست خارجی، شایسته شرایط اقتصادی اخیر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص شرایط نامساعد اقتصادی کشور اذعان داشت: قبل از تشدید تحریم‌ها اقتصاد بیماری داشتیم که به وضع فعلی دچار شده ایم و  به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح و نبود چشم انداز دقیق اقتصادی، به بحران برخورده ایم و نباید این سوء مدیریت ها به پای حساب اسلام، قرآن، نظام و انقلاب گذاشته شود.

وی اضافه کرد: اگر یک نگاه دقیق و رجوع به افق 1404 که حاصل چندین سال مطالعه متخصصین و  هدایت مقام معظم رهبری است، بازگشت و این افق را اجرایی کنیم، بدون شک روزهای پر شکوه  و خوبی در انتظار ایران خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی تصریح کرد: باید در تمام امور به مردم اعتماد کرد و تمام امور را به آنان واگذار کرد؛ تجربه نشان داده است که هر کجا مردم وارد عرصه شده اند، به موفقیت دست پیدا کره ایم. اینکه از ابتدا تا کنون، به صادرات نفت وابستگی پیدا کرده ایم، تولید ملی نیست بلکه نابود کردن ثروت و تولید ملی است و اقتصاد ما را ضربه پذیر و شکننده کرده است.

رضایی بیان کرد: امروزه انسان های دانا و توانا در عرصه مدیریتی وجود دارند اما هنوز ساز و کارهای استفاده از علم و توانایی نخبگان وجود ندارد و این علم در مسیر اقتصاد و سیاست قرار نمی گیرد و این علوم تنها در قالب چاپ مقالات و فرار مغزها از کشور خارج می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به آگاهی مردم ایران اسلامی دیگر ترسی از تحریم های اقتصادی و بین المللی دشمنان نیست، بلکه باید از بی تفاوتی و بی مسئولیتی بعضی از مسئولان ترسید. همان طور که رهبر انقلاب انقلاب مردم را دوست دارند و بارها به این مهم اشاره کرده اند، اما بعضی مسؤولان به مردم بی توجهی می کنند، امروز مدیران باید از مردم حساب ببرند و مردم در نظر آنها  باید جایگاه به مراتب بالاتری داشته باشد./939/پ202/ج

ارسال نظرات