۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۷۶۵
در اهر؛

آثار و اندیشه‌های امام خمینی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی آثار و اندیشه های امام خمینی(ره) در آستانه قیام 29 بهمن تبریز با حضور اندیشمندان حوزه دین در شهرستان اهر برگزار شد.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش بررسی آثار و اندیشه های امام خمینی(ره) در شهرستان اهر اظهار داشت: بررسی آرا، افکار و اندیشه‌ها متعالی امام راحل راهگشای بسیاری مشکلات و موانع پیش روی نظام اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که اندیشه‌های حیات بخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران متعلق به زمان خاصی نیست، خاطرنشان کرد: امروز با مرور آن سخنان گهربار شاهد پیش بینی های آن رهبر فقید انقلاب در داخل و خارج از کشور هستیم، چنان که ایشان فروپاشی شوروی و بیداری اسلامی امت مسلمان را نوید داده بودند.

 

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که انحراف از اصول تبیین شده از سوی امام راحل آثار و نتایج نامطلوبی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: اندیشه های والای آن رهبر فرزانه تنها متعلق به ملت ایران و یا مسلمانان نیست، بلکه بشر امروز برای نجات از یوغ سیاست‌های شیطانی استعمار و استکبار نیازمند بهره‌مندی از رهنمودهای قدسی آن امام سفر کرده است.

 

حجت الاسلام حاجی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) به عنوان اندیشمند بزرگ جهان اسلام افکار و نظرات بلندی دارد و هر چه از عمر پر برکت انقلاب می گذرد، نوگرایی و به روز بودن اندیشه های ایشان بیشتر نمایان می شود، گفت: توصیه‌ها و سخنان ارزشمند آن رهبر فقید انقلاب اسلامی به زمان خاصی تعلق ندارد.

 

وی خواستار تحقیقی و پژوهش پیرامون افکار و اندیشه های امام راحل از سوی نسل جوان جامعه شد و گفت: حقیقت مسلم آن است؛ تا زمانی که راه امام و افکار و اندیشه های امام در جامعه جاری است، دشمنان نظام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین ایادی غربی‌اش توان مقابله با انقلاب را نخواهد داشت.

 

امام جمعه اهر حفظ نظام و آرمان های انقلاب اسلامی را در گرو پاسداشت ارزش‌ها، افکار و اندیشه های امام راحل به نسل بعد از انقلاب دانست و افزود: باید راهکاری ارائه دهیم که جوانان ما با مطالعه و پژوهش در این زمینه بتوانند در شناخت اندیشه های امام خمینی(ره) گام های عملی بردارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی پیروی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را اثبات عملی پیروی از افکار و اندیشه های امام راحل دانست و گفت: راه امام در تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب است و هر کس که تفکری غیر از این دارد باید در افکار او شک کرد.

 

گفتنی است، 29 مقاله به دبیرخانه همایش بررسی آثار و اندیشه های امام خمینی(ره) در شهرستان اهر ارسال شده بود که پس از بررسی مقالات، سه اثر به عنوان مقالات برتر برای سخنرانی این همایش انتخاب و هفت مقاله نیز به عنوان مقالات منتخب معرفی شدند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات