۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۶۷۹۲

استقرار پست امداد اورژانس در جوار حرم مطهر حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان قم از استقرار پست امداد اورژانس در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اسفند ماه سال جاری خبر داد.
پست امداد اورژانس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، محسن دیانی، مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان قم گفت: پست امداد و اورژانس در نزدیکی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دو قسمت خواهران و برادران در دو شیفت صبح و عصر از ابتدای اسفند ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی ادامه داد: شیفت صبح این پست از هشت صبح تا دو بعد از ظهر مستقر خواهد بود و شیفت بعد از ظهر نیز از ساعت 14 تا 20 به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان قم با اشاره به این‌که در روزهای سه شنبه و پنجشنبه تعداد زائران بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: در این دو روز و در مناسبت‌ها، شیفت عصر تا ساعت 23 فعال خواهد بود.
وی گفت: پست امداد و اورژانس حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مدتی فعالیت شبانه‌روزی نخواهد داشت اما در آینده در صورت ایجاد امکانات و احساس نیاز به شیفت شب، این شیفت ایجاد می‌شود.
دیانی با اشاره به مشارکت اعضای بسیج جامعه پزشکی برای این امر ادامه داد: تا امروز هشتاد پرستار و شش پزشک عمومی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که با حضور در این پست‌ها به صورت افتخاری به ارائه خدمات پزشکی به زائران مشغول خواهند شد.
وی با اشاره به این‌که مشارکت در این طرح هیچ مزایای مادی برای این افراد ندارد، خاطرنشان کرد: با این وجود استقبال از این مسأله تا امروز بسیار خوب بوده و از شهرهای مختلف افراد اعلام آمادگی کرده‌اند.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان قم با اشاره به دلایل راه‌اندازی این پست اظهار کرد: درمانگاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به مراکز اجتماعات زائران دور است و در شرایطی که شخصیت‌ها به حرم دعوت می‌شوند یا مراسم خاصی برگزار می‌شود، بیمار باید راه درازی را برای رسیدن به درمانگاه طی کند.
دیانی با اشاره به این‌که پیشرفته‌ترین تجهیزات برای این پست خریداری شده است، ابراز کرد: تیم پیشرفته پزشکی و تجهیزاتی که در این پست استفاده می‌شود، می‌تواند بیماران اورژانسی را از خطر نجات دهد./907/د102/ن
ارسال نظرات