۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۸۳۴
محمدرضا باهنر:

دم زدن از مفاسد اقتصادی و مبارزه نکردن با آن بازی با احساسات مردم است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی وحدت مسؤولان را راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت:‌ شرط موفقیت در مسائل اقتصادی وحدت و استفاده از خرد جمعی است و در این صورت تحریم‌ها نمی‌تواند اقتصاد ما را فلج کند.
محمد رضا باهنر نماينده مجلس هشتم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز را صریح، روشن و کارگشا دانست و افزود: مسؤولان هر چه دارند از مردم است و باید نیت خود را برای خدمت به نظام اسلامی و مردم قرار دهند.
وی تبعیت از اسلام و قانون اساسی را از وظایف مهم مسؤولان خواند و ابراز کرد:‌ اگر مسؤولان به قانون اساسی عمل نکرده و زیاده خواهی کنند باید پاسخگوی خدا و ملت باشند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون اساسی وظیفه همه مسؤولان را مشخص کرده و هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: یکی از وظایف رهبری در اصل 110 قانون اساسی تنظیم قوا است و ایشان هیأتی را به منظور رسیدگی به اختلافات سران قوا منصوب کردند که با چنین شرایطی جای هیچ بهانه‌ای برای اختلاف، دعوا و زیاده خواهی در میان مسؤولان وجود ندارد.
باهنر تبعیت از قانون را راه حل برون رفت از مشکلات و اختلافات دانست و گفت: اگر همه به فصل‌الخطاب بودن و محوریت قانون توجه کنند همه مشکلات حل خواهد شد.
وی در ادامه حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن را موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن ذکر کرد و ابراز داشت:‌ مردم همیشه با حضور به موقع خود نشان داده‌اند که نظام اسلامی را قبول دارند و در بسیاری از مواقع به مسؤولان درس داده‌اند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی یکی از توطئه‌های استکبار جهانی برای تضغیف نظام اسلامی را ایجاد اختلاف در میان مردم و مسؤولان خواند و گفت: دشمن می‌داند که اگر مردم دست از حمایت نظام بردارند نظام از کارآمدی خود دور می‌شود از این رو به دنبال فاصله انداختن میان مردم و مسؤولان هستند.
باهنر ادامه داد: یکی از اشتباهات دشمن این است که فکر می‌کند با فشار اقتصادی و تشدید تحریم‌ها می‌تواند مردم را از حمایت نظام دور کند در حالی که مردم همیشه نشان داده‌اند که در شرایط سخت حامی انقلاب هستند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم تحریک احساسات مردم، ‌گریزی به حادثه روز 22 بهمن قم زد و گفت: با اتفاقاتی که در قم افتاد دشمن حضور پر شور ملت بصیر ایران در هزار نقطه از کشور را تحت‌الشعاع حادثه قم قرار داد؛ ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که موجب سوء استفاده دشمن شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارزه با مفاسد اقتصادی است، ابراز کرد: متأسفانه در این باره اقدام مناسبی صورت نگرفته است و باید بدانیم که از مفاسد اقتصادی سخن گفتن و لیستی از مفسدان را در دست گرفتن نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه با احساسات مردم بازی کردن است.
باهنر وحدت مسؤولان را راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت:‌ شرط موفقیت در مسائل اقتصادی وحدت و استفاده از خرد جمعی است و در این صورت تحریم‌ها نمی‌تواند اقتصاد ما را فلج کند./927/پ202/ج  
ارسال نظرات