۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۵۶۸۴۱
نماینده خبرگان رهبری:

دشمن کوچک‎ترین اختلاف را بزرگ‌نمایی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که سعه صدر لازمه حرکت در مسیر وحدت امت اسلامی است، گفت: دشمن کوچکترین اختلاف را بزرگ‌نمایی می‌کند.
هاشم زاده هريسي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر انقلاب در دیدار مردم تبریز اظهار داشت: وحدت امت اسلامی همچون یک کوه با عظمت است که ما اکنون در مسئله وحدت در دامنه این کوه قرار داریم و باید اقدامات فراوانی برای رسیدن به قله وحدت اسلامی از سوی علما، نخبگان و مسؤولان کشورهای اسلامی صورت گیرد.


وی با ذکر اینکه درک موانع وحدت یکی از لوازم حرکت در مسیر وحدت امت اسلامی است، افزود: دشمنان جهان اسلام یکی از بزرگترین موانع وحدت هستند، هر چند امروز متاسفانه این دشمنان در قبال جهان اسلام با برخی حکام مرتجع کشورهای اسلامی روابط دوستانه دارند و دارای پایگاه‌های نظامی در برخی کشورهای اسلامی هستند، در این زمینه باید امت اسلامی هوشیار باشد و از عمق توطئه دشمنان آگاهی پیدا کند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در کنار اختلاف‌افکنی دشمنان، برخی مسلمان‌ها نیز به اختلافات دامن می‌زنند و زمینه را برای ایجاد اختلاف و سوء‌استفاده دشمن فراهم می‌کنند، اگر برادری‌های مسلمانان با یکدیگر حقیقی باشد دشمن هیچ‌گاه طمع نخواهد کرد تا میان امت اسلامی رخنه کند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌‌زاده هریسی عنوان کرد: ما نباید بستر را برای دشمنان فراهم کنیم، دانسته یا ندانسته اگر به اختلافات دامن بزنیم دشمن فضا را برای ضربه زدن مساعد می‌بیند، در واقع در برخی اختلاف میان مسلمان، این دشمن نیست که جرقه را می‌زند بلکه برخی مسلمانان هستند که زمینه آتش‌افروزی را ایجاد می‌کنند.


وی با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ عَلَیکُمْ أَنفُسَکُمْ لاَ یضُرُّکُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیتُمْ» گفت: این آیه یک تئوری بزرگ قرآنی برای وحدت امت اسلامی است تا بیشتر از همیشه محاسبه نفس داشته باشند، مسلمانان باید اعمال، رفتار و برخوردهای خود را در قبال یکدیگر اصلاح کنند؛ اگر مسلمانان هدایت شوند و افراد خوبی باشند دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند در میان صفوف مسلمانان رخنه کند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با ذکر اینکه دشمن همیشه وضعیت امت اسلامی را رصد می‌کند، افزود: دشمن کوچکترین اختلاف را بزرگ‌نمایی می‌کند و با ابزار رسانه‌ای خود برای ایجاد اختلاف استفاده می‌کند، اگر روزنه‌ها بسته شود، دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند اختلافات داخلی ایجاد کند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ایجاد شکاف میان امت اسلامی در زمینه دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از جمله اهداف جبهه استکبار است، امت اسلامی باید در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیشتر از همیشه تبادل‌نظر داشته باشند و از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند.


وی افزود: ما نیازمند یک طرح جامع برای وحدت امت اسلامی هستیم و در این طرح باید عواملی که موجب اختلاف خواهد بود، ظرفیت‌های امت اسلامی، توطئه‌های دشمنان، راهکارهای رسیدن به وحدت و مسائلی از این قبیل را تعریف و شناسایی و در مورد آنها مطالعه کنیم.


نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در مسئله وحدت امت اسلامی دشمنان جزء عوامل خارجی هستند، نباید این مسئله را به عنوان مهمترین مسئله بدانیم و از عوامل داخلی غفلت کنیم، البته همه سیاستمداران، علما، نخبگان و دلسوزان امت اسلامی باید با همفکری برای مقابله با عوامل داخلی و خارجی مخل وحدت جهان اسلام تدابیری بیندیشند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی سعه صدر را لازمه حرکت در مسیر وحدت امت اسلامی دانست و گفت: نباید تنها محدود به یک موضوع و یک نقطه شویم، در مسئله وحدت همه امت اسلامی باید عیوب خود را نیز ببینند و تنها دیگر فرق را دارای عیب ندانند،
 بیداری اسلامی امروز یک نعمت بزرگ برای امت اسلام است و نباید با وجود چنین بیداری، وضعیت مسلمانان به عقب برگردد و اختلافات موجب شود امت اسلامی یکدیگر را تحمل نکنند./935/د102/ب

ارسال نظرات