۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۸۴۲
حجت الاسلام فرخ فال:

معیار حرکت در نظام اسلامی ولی امر فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه خط قرمز نظام اسلامی ولایت فقیه است گفت: ولی فقیه معیار حرکت ماست و باید در این زمینه از افراط و تفریط دوری کنیم.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم روز گذشته در افتتاحیه طرح تقویت بنیه علمی ادبیات عرب در فاز 5 مدرسه علمیه شهید صدوقی قم با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) یک نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی از این رو بیان داشتند حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی از اهم واجبات است.


وی بیان داشت: باید دانست که حفظ این نظام و تامین امنیت آن با همان ایده‌ای است که حضرت امام تاسیس کرد یعنی ولایت فقیه که رکن رکین انقلاب اسلامی در زمان غیبت است.


مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که خط قرمز نظام اسلامی ولایت فقیه است اظهار داشت: امروز آن معیاری که باید خودمان را با آن تطبیق دهیم ولی امر فقیه است و باید مراقب باشیم تا در مسیر انقلاب همراه با ولایت حرکت کنیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم.


وی تاکید کرد: حوزه علمیه سالم‌ترین، پویاترین و بیدارترین نهاد انقلابی است که بیشترین سهم را در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی داشته است.


حجت الاسلام فرخ‌فال در ادامه با اشاره به این که از دغدغه‌های جدی ما انجام کارهای عمیق علمی و پژوهشی طلاب مدارس علمیه در علوم پایه حوزوی مانند صرف، نحو، معانی، منطق و اصول است اظهار داشت: طرح تقویت بنیه علمی ادبیات عرب که حجت الاسلام رفیعی، مدیر فاز 5 مدرسی علمیه صدوقی آن را برنامه ریزی و اجرایی کرده‌اند کار بسیار ارزشمندی است و طلاب باید شکرگذار این مساله باشند و از این طرح بهره مناسب را ببرندتا برای دیگر مدارس علمیه هم الگو شود./916/پ202/ع

ارسال نظرات