۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۶۸۵۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

افزایش همبستگی در برابر دشمن مشترک خواسته اصلی رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که زمان‌شناسی و تحلیل رهبر انقلاب از حوادث داخلی و خارجی نظیر ندارد، گفت: رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب برای مردم سراسر کشور امیدبخش بود.
ديدار پر شور هزاران نفر از مردم آذربايجان با رهبر انقلاب

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که دیدار روز گذشته مردم آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی منشاء خیر و برکت فراوانی برای ملت ایران بود، اظهار داشت: مواضع و رهنمودهای آن رهبر فرزانه بسیاری از حقایق داخی و خارجی را روشن کرد.

 

وی با بیان این‌که سخنان گهربار رهبر انقلاب در دیدار مردم استان را می توان در دو بخش مهم داخلی و خارجی تقسیم کرد، خاطرنشان کرد: بخش نخست سخنان آن بزرگوار بر سیاست و دیپلماسی خارجی کشور و همچنین مسأله مذاکره آمریکا متمرکز بود که ‌بحق فتنه‌های احتمالی غرب و آمریکا از ره‌آورد طرح مذاکره را افشا کردند.

 

امام جمعه جلفا افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، خودداری آمریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم دخالت در امور داخلی ایران، پرهیز از آتش افروزی در منطقه را از شروط لازم برای اثبات حسن نیت دولتمردان آمریکا ارزیابی کردند، حقیقت آن است که تمامی این موارد در ذات و فرهنگ دولت آمریکا رسوخ کرده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هیچگاه آمریکا نخواهد توانست به صورت کامل حسن نیت خود را ثابت کند، تصریح کرد: پس از سخنان رهبر انقلاب امروز برگ برنده نزد ایران اسلامی است، چراکه باید آمریکا اثبات کننده حسن نیت خود در مسأله مذاکره با ایران باشد.

 

حجت الاسلام انتظاری افزود: رهبر انقلاب فرمودند که اگر آمریکایی ها در حرف و عمل نشان دهند که غیرمنطقی نیستند آن وقت می بینند که جمهوری اسلامی و ملت ایران، خیرخواه و اهل تعامل و منطقند، این سخن مهم به معنای آن است که امروز آمریکا از روی منطق به دنبال مذاکره با ایران نیست، بلکه افکاری غیر از خیرخواهی را دنبال می کند.

 

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشراف کامل بر جریان‌ها و مسائل پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی آشنایی کامل بر خوی استکباری و استعماری غرب دارند، گفت: آیت الله خامنه ای تأکید کردند که تنها راه تعامل با ایران منطق است و در این صورت دولت آمریکا، جواب مناسبی دریافت خواهد کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بخش دوم  رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جریان‌های دو هفته گذشته مجلس متمرکز شد که البته مایه تأسف ایشان، مردم و نخبگان سیاسی جامعه بود، چنان که رهبر انقلاب فرمودند؛ ین قضیه بد و نامناسب، بنده را نیز از دو جهت ناراحت و متأثر کرد یکی از بابت اصل وقوع ماجرا و دیگری بابت ناراحتی مردم از این مسأله.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که روی صحبت رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسؤولان ارشد نظام به ویژه رؤسای قوای سه گانه بوده است، گفت: جان سخن رهبر انقلاب این بود که وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد، جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن نباید دنبال چیز دیگری بود./935/ت302/س

 

 

ارسال نظرات