۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۵۶۸۸۲
امام جمعه زنجان:

دریافت دانش بدون معنویت بحران‌آفرین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که امام راحل، فساد و اصلاح جامعه را در گرو فساد و اصلاح دانشگاه ها می‌دانستند، گفت: تعالی نظام اسلامی نیازمند اعتقاد قلبی دانشگاهیان نسبت به دانش بومی و شعار «ما می توانیم» است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان، زنجان امروز در جمع فرهنگیان با اشاره به این‌که معلمان رسالت خطیری در تربیت نسل توحیدی بر عهده دارند، اظهار داشت: نظام آموزشی کشور بایستی در کنار ارتقای سطح دانش فرزندان، به افزایش سطح معرفتی آنان نیز توجه ویژه داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که دبیران مدارس ابتدا بایستی خود در تهذیب نفس بکوشند، سپس در تربیت دینی دانش‌آموزان اقدامات جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمینه‌های تربیت دینی مربیان و معلمان مهذب در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد؛ از این رو انتظار داریم متولیان این مراکز آموزش عالی در کنار آموزش‌های تخصصی به مباحث تربیتی معلمان آینده کشور نیز اهتمام ورزند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که امام راحل، فساد و اصلاح جامعه را در گرو فساد و اصلاح دانشگاه ها می دانستند، تصریح کرد: باید در دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان نوعی تربیت شوند که کعبه آرزوی آنان آمریکا و روسیه نباشد، در حقیقت تعالی نظام اسلامی نیازمند اعتقاد قلبی نسبت به دانش بومی و شعار ما می توانیم، است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تحصیل حدود پنج میلیون دانشجو در سراسر کشور افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید متوجه باشند یکی از بخش های جامعه که بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری می کنند پس از خانواده و حکومت، معلمان هستند، امروز باید بیشترین سرمایه گذاری نظام را مباحث فرهنگی و آموزشی باشد.

 

وی سازندگی و آبادانی آینده انقلاب اسلامی ایران را در دست دانشجویان و جوانان کشور دانست و گفت: امروز جنگ اصلی ابرقدرت‌ها در مسائل علمی و تولید فناوری است،  تمام نظریه پردازان به این نتیجه رسیده‌اند که ریشه تمام جنگ ها در جهل و نادانی است و با ریشه کنی این معضل می توان، به جنگ ها خاتمه داد؛ جنگ جهانی دوم نشان داد که این نظریه کامل نیست.

 

امام جمعه زنجان افزود: بسیاری از جنگ‌های خانمان سوز جهانی، بمباران مردم بی‌دفاع و اشغالگری‌ها ناشی از جهل سردمداران استکبار بوده است، امروز پس از سال‌ها دانشمندان به این نتیجه رسیدند که علم باید مهار کننده ای داشته باشد و این سد همان وجدانی است که در وجود تمامی انسان ها قرار دارد.

 

وی ایمان به توحید، تقوا و اعتقاد به معاد را لازمه افزایش دانش بشری برای بهره مندی از فناوری های نوین دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که علم با ایمان حرکت کند، به یقین نتایج بسیار مثبت و مناسبی به دنبال خواهد داشت، امام راحل نیز بر این نظریه بود که باید به دنبال علم هدایت شده بود و به حرکت آن جهت داد./9351/پ202/س

ارسال نظرات