۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۵۶۹۲۶
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

گرایش جوانان به حوزه‎های علمیه از نیازهای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جوان های مستعد را تشویق و هدایت به حوزه های علمیه کنید؛ چرا که یکی از نیازها و ضروریات امروز جهان اسلام این موضوع است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، روز گذشته در  نشست ماهانه ائمه جمعه این استان با تأکید بر لزوم تعامل جدی آموزش و پرورش با ائمه جمعه استان اظهار داشت: مهم ترین خروجی این جلسات باید عمل به وظایف به بهترین شکل ممکن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نشست های مستمر و مداوم رؤسای آموزش و پرورش استان با مدیران مدارس، گفت: بکوشیم با همفکری، مشورت و برنامه ریزی دقیق، فضایی معنوی و دینی در مدارس ایجاد شود؛ چراکه ایجاد فضای معنوی، انسان ساز است.

امام جمعه شهرکرد بر حاکم کردن معنویت و یاد خداوند متعال در مدارس و جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از عمده ترین مشکلات مدارس این است که مدیر، ایجاد یک فضای معنوی را از وظایف مدیریتی خود نمی داند و تنها نظم کاری را بر مدرسه حکم فرما می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، لازمه اصلاح فضای مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را در تلاوت مستمر قرآن، استفاده از جملات و احادیث بزرگان در فضای مدرسه و برگزاری فعالیت های فرهنگی مناسب دانست و افزود: رفتار مدیر و گردانندگان مدرسه بسیار قابل توجه است؛ چراکه به هر میزانی که مدیر دارای زیبایی های رفتاری و اخلاقی باشد سبب جذب می شود، در غیر این صورت مدیر نمی تواند در تربیت دانش آموزان مؤثر باشد.

وی حضور مدیر در کنار دانش آموزان را بسیار لازم و ضروری دانست و ادامه داد: در نخستین فرصت و با توجه به نزدیک بودن زمان ثبت نام حوزه های علمیه، جوان های مستعد را تشویق و هدایت به حوزه های علمیه کنید؛ چرا که یکی از نیازها و ضروریات امروز جهان اسلام این موضوع است./9457/پ202/ب

ارسال نظرات