۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۶۹۶۱
با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی؛

همایش حضرت معصومه در هرمزگان برگزار می شود

خبرگزاری رسا - مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان از برگزاری همایش حضرت معصومه(س) با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در استان هرمزگان خبرداد.
حجت‌الاسلام محمد علي لبخندان، مشاور امور روحانيون استاندار هرمزگان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام محمد علی لبخندان، مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دفتر امام جمعه قم، شرایط فرهنگی استان هرمزگان را خاص دانست.
وی با اشاره به همسایگی این استان از طریق خلیج فارس با کشورهای عربی، گفت: این همسایگی سبب شد تا تبیلغات گسترده‌ای از سوی اهل سنت و وهابیت دراین استان انجام شود.
مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان با بیان این که در حال حاضر در مجموع 9 مدرسه علمیه در سراسر استان هرمزگان در برابر 35 مدرسه علمیه اهل سنت، مشغول فعالیت هستند، افزود: در استان 1200 طلبه شیعه حضور دارند و این در حالی است که بیش از 4500 طلبه اهل سنت مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، بیش از 1000 نفر را طلاب خواهر تشکیل می‌دهند.
حجت الاسلام لبخندان اظهار داشت: البته گاهی اوقات، اثرگذاری بانوان طلبه در استان بیش از فعالیت های تبلیغی برادران طلبه اهل سنت است، چراکه تبلیغات بانوان به صورت خانه به خانه و چهره به چهره انجام می‌شود.
وی تشکیل تیم فرهنگی هرمزگان را راهکاری برای مقابله با تبلیغات سوء وهابیت در این استان معرفی کرد و گفت: این گروه، متشکل از طلاب و فضلای استان هرمزگان است که در کنار تحصیل و امورات طلبگی خود، در این عرصه وارد شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.
این استاد حوزه با اشاره به برگزاری دو همایش امام سجاد(ع) در این استان، گفت: از دست‌آوردهای این همایش این بود که هر استان بر اساس توانایی و ظرفیت های موجود، متکفل برگزاری همایشی به نام یکی از ائمه اطهار(ع) شد که به این وسیله شخصیت آن امام همام را به مردم معرفی کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال نیز به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، طرح یک هفته با کریمه اهل بیت(س) در استان اجرا می‌شود که ارائه کننده برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای معرفی شخصیت این بانو در مساجد، مدارس و دانشگاه ها است.
مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در روز هفتم این طرح، پنجشنبه سوم اسفندماه که همزمان با سالروز رحلت این بانو است، همایش کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری در بندرعباس برگزار می‌شود./907/د101/ی
ارسال نظرات