۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۵۷۰۰۲

تشکیل کمیته مقاله با نحله های انحرافی در قزوین

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از تشکیل کمیته‌ای ویژه در خصوص نحوه برخورد با نحله‌های انحرافی نوظهور در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد و افزود: در این کمیته از توان روحانیان علاقه مند به تحقیق و پژوهش بهره خواهیم برد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع مبلغان دینی قزوین، گسترش نحله‌های انحرافی با انگیزه سیاسی و با حمایت دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خطر بزرگی دانست و گفت: بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر 50 نحله انحرافی نوظهور با هدف ایجاد انحراف در میان نسل جوان در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

 

وی از تشکیل کمیته‌ای ویژه در خصوص نحوه برخورد با نحله‌های انحرافی نوظهور در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد و افزود: در این کمیته از توان روحانیان علاقه مند به تحقیق و پژوهش بهره خواهیم برد تا بتوانیم با مبانی فکری و روانی این نحله‌های انحرافی بیش از پیش آشنا شویم و راه کارهای لازم را به منظور برخورد با این نحله ها ارائه دهیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به نقش روحانیت آگاه و بصیر در مقابله با  شبهه افکنی های گروه های انحرافی در جامعه دینی اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان دینی در صف اول پاسخگویی به شبهه افکنی های عناصر نفاق قرار دارند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که نحله‌های انحرافی خلأ و شکاف‌‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجود در جامعه را شناسایی و بررسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این گروه های انحرافی با سرمایه گذاری در شکاف های موجود در بخش های مختلف جامعه زمینه سوء استفاده و تضعیف آن بخش را فراهم می کنند.

 

وی نحله های انحرافی را خطر بزرگی برای نسل جوان جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه بسیاری از جوانان کشورمان فریب این فرقه های انحرافی را می خورند، تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین عامل گرایش نسل جوان به این فرقه ها عدم آشنایی مناسب با عرفان های اصیل اسلامی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین برضرورت تبلیغ صحیح و کارآمد ارزش های دینی در میان نسل جوان تأکید کرد و بیان داشت: مباحث دینی باید به شیوه ای هنرمندانه و تأثیر گذار از سوی مبلغان در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبلیغ و ترویج شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی بهره گیری از ابزارهای مناسب تبلیغ را موجب افزایش تأثیرگذاریی تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: شیوه های سنتی تبلیغ در شرایط فعلی نمی تواند خروجی مناسبی داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که فرقه های انحرافی امروز در فضای مجازی فعالیت های گسترده و سازمان دهی شده را دنبال می کند، گفت: باید به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه های انحرافی و فرقه های ضاله در فضای اینترنت جنبش های تبلیغی بسیاری درفضای مجازی تشکیل شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با طرح این سؤوال که روحانیان چه قدر در زمینه وبلاگ نویسی فعال هستند، افزود: تبلیغات تنها منحصر به منبر نیست و بیش از صد کارکرد فرهنگی دارد که باید مورد توجه ویژه مبلغان دینی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی بر ضرورت آشنایی مبلغان دینی با برخی امکانات و نرم افزاری کاربردی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این ابزار مهم می تواند تأثیر گذاری تبلیغ دین را دو چندان کند.

 

وی اظهار داشت: نحله‌های انحرافی با شیوه های مختلف نظیر تبلیغات بر روی لباس، نوشتن رمان های مستهجن، راه اندازی سایت ها و ساخت فیلم های مبتذل سعی در ترویج فحشاء و فرهنگ بی دینی در جامعه دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین همچنین با اشاره به این که نحله های انحرافی در استان قزوین فعالیت کمرنگی دارند، گفت: برخی از این نحله‌های انحرافی در دانشگاه‌ها و مناطق روستایی استان مشغول به فعالیت هستند که در این راستا روحانیان باید آگاهانه وارد عمل شوند

 

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی در جذب هنر پیشه ها و نخبگان ایرانی دارند و متأسفانه برخی مداحان نیز با استفاده از آهنگ های هالیوودی ناآگاهانه فرهنگ غرب را ترویج می دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: گاهی مشاهده می شود یک مبلغ با اخلاق، خوش بیان و مفسر قرآن که تأثیر بسزایی در جذب جوانان و ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت باورهای دینی آنان دارد هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و این جای تأسف دارد.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که طرح‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، افزود: مسؤولان، شهرک سازی می کنند ولی در این حوزه، فرهنگ و دین مردم مورد غفلت واقع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی از مقوله فرهنگ و دین غافل شویم نتیجه اش می شود غیبت، تهمت و بداخلاقی های سیاسی و اجتماعی که نمونه آن را در انتخابات شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام نعمت الهی تصریح کرد: در مراسم عزاداری نیز فقط زیارت نامه و دعا خوانده می‌شود این در حالی است که در این محافل معنوی مذهبی باید حلقه های قرآنی ایجاد شود و تفسیر قرآن و بیان شیوه های تربیتی و روش زندگانی ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) جزء برنامه های اساسی این محافل باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات