۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۷۰۴۰
در مشهد؛

همایش آموزش عمومی خادمان مسجدهای مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش آموزش عمومی خادمان مسجدهای مشهد با هدف آشنایی خادمان با وظایف خود در مهدیه مشهد برگزار می‌شود.
همایش آموزش عمومی خادمان مسجدهای مشهد برگزار می‌شود

امین غفوریان٬ مسؤول روابط‌عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: یکی از سیاست‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد٬ موضوع آموزش فعالان مساجد است.

 

وی ادامه داد: این مرکز در راستای پیشبرد کار افرادی که به‌عنوان امام جماعت٬ هیأت امنا و خادمان در مساجد فعالیت می‌کنند٬ دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

 

 مسؤول روابط‌عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که آموزش خادمان در دستور کار این مرکز قرار دارد٬ افزود: اولین دوره آموزش خادمان برای نیمی از مساجد برگزار شد و با توجه به این که خادمان و خانواده آنان در مسجد٬ فعالیت‌های خوبی دارند٬ تصمیم گرفته شد تا برای خادمان نیم دیگری از مساجد٬ همایش آموزشی برگزار شود.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را تشریح و تبیین شرح وظایف و جایگاه مسجد عنوان و تصریح کرد: از ویژگی‌های یک خادم٬ برخورد خوب با جوانان و نوجوانان است که حجت‌الاسلام حسینی به‌عنوان استاد اخلاق در این دوره به بیان مهارت‌های ارتباطی و اخلاق حرفه‌ای خادم می‌پردازد.

 

وی اظهار داشت: باتوجه به وجود مسائل امنیتی همچون آتش‌سوزی و حوادث دیگر و همچنین مسائل مهم بهداشتی در مساجد٬ کارشناسانی از سازمان آتش‌نشانی و اداره بهداشت٬ توضیحاتی در موضوع اطفاء حریق و مسائل امنیتی در مسجد و مسائل بهداشتی مساجد به خادمان ارائه خواهد کرد.

 

غفوریان ادامه داد: حجت‌الاسلام حائری٬ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز پیرامون موضوع جایگاه مسجد و خادمی آن سخنانی ایراد خواهند کرد تا خادمان با جایگاه خود آشنا شده و بتوانند در آن جایگاه به خوبی عمل کنند؛ همچنین٬ منتظری٬ مسؤول امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز به بیان مطالبی خواهد پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش٬ آموزش عمومی خادمان است که با توجه به سیاست مرکز در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی٬ دوره‌هایی همچون مسائل مالی٬ فرهنگی و موارد دیگر نیز برای آنان به طور مجزا برگزار می‌شود.

 

گفتنی است٬ این همایش روز چهارشنبه٬ دوم اسفند از ساعت 8:30 صبح در مهدیه مشهد برگزار خواهد شد./932/ت302/ب

ارسال نظرات