۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۰۸۶
رییس سازمان حج و زیارت:

حج فرصتی برای تحول فکری زائران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت های معنوی حج گفت: فرصت معنوی حج اگر به صورت عمیق مورد توجه قرار گیرد، می تواند تحولی شگرف در تفکر و بینش حجاج به وجود آورد.
حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید احمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش توجیهی حجاج آذربایجان شرقی در تبریز با تأکید بر بهره‌مندی حجاج بیت الله الحرام از فرصت های معنوی این سفر بابرکت اظهار داشت: حج فرصت بسیار مناسبی برای تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی است.

 

وی با بیان این‌که حج تمرینی برای رسیدن به عبودیت و بندگی خداست، خاطرنشان کرد: این سفر توفیقی الهی است که خداوند جمعی از بندگان خود را دعوت کرده تا فرصتی برای توبه و آغاز دوباره انسانیت برایشان فراهم شود، خوشبختانه با گذشت بیش از یک ماه از آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، آمار عمره گزاران ایرانی از مرز 60 هزار نفر گذشته است.

 

حجت الاسلام موسوی از زائران خانه خدا خواست با رعایت اصول و قوانین این سفر فرهنگ خوبی از ایرانیان در بین حجاج دیگر کشور ها نشان دهند، چرا که سفیران وحدت و همدلی ایرانیان در این سفر معنوی هستند و همچنین ادامه داد: فرصت معنوی حج اگر به صورت عمیق مورد توجه قرار گیرد، می تواند تحولی شگرف در تفکر و بینش حجاج به وجود آورد.

 

وی با اشاره به این‌که حضور حجاج در بیت الله الحرام و به جای آوردن مناسک حج تجلی وحدت امت اسلامی است، گفت: دشمنان از گسترش روزافزون اسلام هراسان هستند و تلاش می کنند برای جلوگیری از این مسأله میان شیعه و سنی تفرقه افکنی کنند، حجاج باید به توطئه های دشمنان اسلام آشنا باشند.

 

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که دشمنان اسلام تلاش دارند با هزینه‌های بسیار کمتر و با اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به اهداف خود دست یابند، گفت: هیچ شأنی جز خدمت به زائران نداریم و باید تمام توان خود را برای خدمت رسانی به حجاج به کار گیریم، زائران نباید دغدغه ای جز انجام مناسک داشته باشند.

 

همچنین حجت الاسلام رسول مشهوری، رییس دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر آشنایی زایران خانه خدا با احکام، اصول و مبانی سفر حج اظهار داشت: فراگیری مناسک حج می تواند در بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر حجاج از این فرصت کمک قابل توجهی کند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات