۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۵۷۱۶۳

گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جمعه و شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیرامون بررسی مسائل مربوط به مدارس علمیه در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی ائمه جمعه و شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز پیرامون بررسی مسائل و رفع موانع مربوط به توسعه مدارس علمیه در بیت آیت الله مجتهدشبستری در تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این نشست با تشریح رسالت امروز حوزه های علمیه و روحانیت اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه تربیت طلاب فاضل و مهذب است، به عبارت دیگر طلاب بایستی هم با سواد باشند و هم متقی چراکه نقصان در هر یک از این دو مسأله موجب آفت خواهد بود.

 

وی با اشاره به آغاز نام‌نویسی از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران و برادران استان خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید تلاش کنند افراد مستعد، نخبه و متعهد جذب حوزه های علمیه شوند، امسال اولویت پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان با نخبگان علمی خواهد بود.

 

امام جمعه جلفا خواستار اطلاع‌رسانی صحیح و مستمر از سوی ائمه جمعه، روحانیان طرح هجرت و مستقر، ائمه جماعات و مبلغان حوزوی در خصوص نحوه پذیرش و گزینش حوزه های علمیه استان شد و گفت: اغلب مردم و خانواده‌ها با رسالت اصلی و شیوه آموزشی حوزه های علمیه بی اطلاع هستند که نیازمند اطلاع رسانی در این موارد نیز هستیم.

 

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری المپیاد علمی طلاب تمامی مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش و سنجش سواد فقهی طلاب استان صورت می گیرد که نتایج نهایی این المپیاد در برنامه‌ریزی های آینده تأثیرگذار است.

 

وی با اشاره به برگزاری موفق المپیاد علمی طلاب استان در سال گذشته گفت: بر اساس نتایج و خروجی این المپیاد امروز نمایی از وضعیت تحصیلی طلاب و کیفیت آموزشی مدارس استان اخذ شده که برنامه ریزی سال تحصیلی جدید بر مبانی این نتایج بوده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان خواستار مساعدت ائمه جمعه استان برای تشویق نخبگان علمی و دارای شرایط و صلاحیت لازم برای تحصیل در حوزه های علمیه استان شد و گفت: حوزه های علمیه امروز نیازمند حضور نخبگان برای ورود به عرصه های تبلیغی جدید است./935/پ202/ب

ارسال نظرات