۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۵۷۱۶۸

فعالیت 166 روحانی طرح هجرت در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از فعالیت 166 روحانی در قالب طرح هجرت استان خبر داد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصری، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در بیت آیت الله شبستری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 166 روحانی در قالب طرح هجرت به شهرها و روستاهای مختلف استان اعزام شده اند که ظرفیت برای پذیرش روحانی هجرت در استان بیش از این تعداد است.

 

وی با بیان این‌که استقبال از سوی طلاب و روحانیان استان برای شرکت در این طرح کم رنگ است، خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از شهرها و روستاهای استان با کمبود و حتی نبود روحانی و امام جماعت مواجه هستند، این در حالی است که اغلب طلاب پس از فراغت از تحصیل در سازمان‌ها و ارگان های دولتی و نظامی جذب و گزینش می شوند.

 

امام جمعه خسروشاه با اشاره به این‌که نقشه تبلیغی استان تدوین شده است، گفت: هم اکنون اطلاعات کامل از تمامی شهرها و روستاهای فاقد روحانی در دست داریم که متأسفانه بر اساس نتایج حاصل شده گاه مشاهده می شود که چند روستا که دارای هزاران نفر جمعیت هستند، در ایام تبلیغی سال نیز از وجود روحانیت بی بهره اند.

 

حجت الاسلام ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح تدوین شناسنامه قرآنی برای تمامی طلاب مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: امروز تمامی طلاب مدارس علمیه استان دارای شناسنامه قرآنی هستند که بر اساس این طرح ضعف طلاب در مسائلی از جمله قرائت، تجوید، تفسیر، مفاهیم و حفظ کلام الله مجید بررسی و رفع می شود.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز نام نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در آزموت پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه گفت: امسال ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان حدود هزار طلبه خواهد بود که نسبت به ظرفیت پذیرش سال تحصیلی گذشته افزایشی قابل توجه دارد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: پیشنهاد می شود پس از برگزاری آزمون، دو برابر ظرفیت پذیرش به مصاحبه شفاهی دعوت شوند که از این میان طلاب نخبه، مستعد، متعهد و حائز شرایط جذب تحصیل در حوزه شوند.

 

امام جمعه خسروشاه در پایان از اهدای زمین هایی برای احداث مدارس علمیه در سراسر استان خبر داد و گفت: هم اکنون زمین های اهدایی و وقفی در اختیار حوزه هستند که بایستی برای چگونگی احداث و تأمین اعتبارات لازم برای این امر در شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر صورت گیرد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات