۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۱۹۰
امام جمعه موقت زنجان:

طلاب در تبیلغ دینی مستند سخن بگویند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجی با اشاره به ارزشمند بودن لحظه های زندگی طلاب برای تفقه در دین گفت: طلاب باید زمان های سوخته را هم تبدیل به فرصت کنند.
حجت الاسلام فرجي، امام جمعه موقت زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام منصور فرجی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با اشاره به کوتاهی عمر و مغتنم شمردن فرصت‌ها اظهار داشت: طلاب نباید زمان سوخته ای در دوران تحصیل و زندگی داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که اتلاف وقت برای طلبه علوم دینی مفهومی ندارد، افزود: تنها زمان سوخته طلاب باید هنگام خواب باشد که آن را هم می‌توان با اندکی زیرکی تبدیل به عبادت کرد؛ اما اگر طلاب زمان سوخته‌ای هم داشته باشند باید با برنامه ریزی دقیق آن را تبدیل به فرصت کنند.

 

امام جمعه موقت زنجان ادامه داد: طلاب نباید کاری را بدون برنامه ریزی انجام دهند، در حقیقت طلاب برای موفقیت در آینده بایستی برای تک تک لحظات روزانه و شبانه خود طرح و برنامه داشته باشند، رسالت امروز یک طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) مجاهدت در عرصه‌های علمی است.

 

 حجت الاسلام فرجی با اشاره به نقش تأثیرگذار طلاب میان مردم افزود: هر مطلبی را می خواهید در بین مردم نقل کنید، حتما مستند و مستدل باشد، چون انتظار مردم از طلابه‌ها بالاست، که البته به‌حق است نباید یک طلبه که در آینده به عنوان مبلغ حوزوی فعالیت خواهد کرد، مطلبی را بدون سند معتبر و موثق به زبان جاری کند.

 

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با یادآوری سیره علمای بزرگ در شیوه پاسخگویی به سؤالات مردم تصریح کرد: طلبه ها باید این روش اصولی و مبانی را فرا گیرند، البته برای موفقیت در عرصه پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی مردم بایستی مطالعات به روز و گسترده داشته باشند.

 

وی افزود: لازم نیست به هر سؤالی پاسخ داده شود، که این را می توان از سیره بزرگانی مانند مرحوم آیت الله بروجردی(ره) استخراج کرد، چنان که آن عالم فرزانه برخی مواقع برای این‌که طلاب یاد بگیرند که ندانسته نباید جواب دهند؛ سه بار با صدای بلند می گفت؛ نمی دانم، نمی دانم، نمی دانم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: حوزه جای اخلاق، تواضع و فروتنی است و طلاب باید خود را این گونه تربیت کنند تا در آینده متضرر نشوند، این را می توان از سیره علمای بزرگ دریافت کرد چراکه روش زندگی و همچنین سیر و سلوک آنها برای ما درس و عبرت است./9351/پ202/س

ارسال نظرات